Gedaan met laden. U bevindt zich op: Praktisch: Digitaal Ondertekenen Digitaal Ondertekenen

Praktisch: Digitaal Ondertekenen

Doelgroep voor integratie en gebruik. Connector download software.

Toegang krijgen tot Digitaal Ondertekenen

  • Doelgroep: Alle medewerkers van de Vlaamse overheid (GID), provincies en lokale besturen (LB), en instellingen van onderwijs en vorming (OV) kunnen een beroep doen op de dienst Digitaal Ondertekenen.
  • Voorwaarde: De organisatie is getypeerd voor gebruik van toepassing Digitaal Ondertekenen. Typering gebeurt na een intakegesprek met organisaties vanuit onze doelgroep. U vraagt een intakegesprek aan via een ticket(opent in uw e-mail applicatie).
  • Gebruikers registreren: Toegang tot Digitaal Ondertekenen gebeurt op basis van toegekende rechten in de toepassing ‘Toegangsbeheer’. Vraag de nodige rechten aan uw lokale beheerder. De lijst met lokale beheerders van de Vlaamse overheid is beschikbaar voor personeelsleden Vlaamse overheid.
  • Popups toelaten: Bent u geregistreerd en lukt het toch niet om aan te melden? Eén van de redenen kan zijn dat ‘popups’ niet toegelaten zijn in uw browser. Laat popups toe en probeer opnieuw.

Benodigdheden

Indien u documenten digitaal wil ondertekenen met de eID, moet u beschikken over:

Indien u problemen zou ondervinden met betrekking tot de software kan u terecht op de volgende sectie(opent in nieuw venster) van onze conluence pagina’s

Documenten ter ondertekening aanbieden

Indien u documenten uitsluitend ter ondertekening wenst aan te bieden en dus niet zelf wenst te ondertekenen, is het voldoende om te beschikken over een courante internetbrowser.
Om ondertekende documenten te raadplegen en handtekeningen te verifiëren, raden we aan om een recente gratis versie van Acrobat Reader te installeren.

Document handtekenklaar maken

Documenten handtekenen