Inventarisatie van wegen en uitgevoerde werken
De technische dienst van het lokaal bestuur van Kortenaken houdt een inventaris bij van alle straten in de gemeente met hieraan gekoppeld de uitgevoerde werken over de jaren heen. Deze lijst wordt gebruikt voor de validatie van de behoeften met betrekking tot straatwerken. Dit overzicht wordt tevens gebruikt voor de planning van onderhoudswerken (bijvoorbeeld voegvullingen).
Stappenplan voor implementatie
- Alle straten van de gemeente in kaart brengen;
- Een methodologie ontwikkelen om hierbij straatwerken te registreren;
- Minstens jaarlijks dit overzicht actualiseren en een rapportering voorzien aan het college.
Tips voor opzet in een organisatie
- Het overzicht van straten en uitgevoerde werken gebruiken ter ondersteuning van de behoeftebepaling betreffende straatwerken.
Welke risico’s worden afgedekt door de implementatie van deze goede praktijk?
Er gebeuren aankopen zonder relevante aankoopbehoefte, doordat:
- behoeften niet correct worden geïdentificeerd;
- behoeften niet correct worden vertaald/omschreven;
- behoeften-aanvragen worden beoordeeld door personen die niet de nodige kennis hebben en dus geen doordachte keuze kunnen maken.
Contactpersoon
Algemeen directeur
Mevr. Dominique Hayen
011 58 62 60 – 016 77 29 44
dominique.hayen@kortenaken.be
Diensthoofd Openbare Werken gemeente
Dirk Appeltants
011 58 62 77
dirk.appeltants@kortenaken.be