chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Koninklijk Besluit van 19 april 1999 tot vaststelling van de elementen van de ongevalsaangifte over te dragen aan het Fonds voor Arbeidsongevallen

    Toepassingsgebied: MVG (WI - VOI)
    Uitwerking:
    Inhoud:

    Het Fonds voor Arbeidsongevallen heeft in het kader van de wet van 3 juli 1967 betreffende de preventie van of de vergoeding voor arbeidsongevallen, voor ongevallen op de weg naar en van het werk en voor beroepsziekten in de overheidssector, als opdracht de elementen te verzamelen en te registreren die vervat zijn in de aangiften van arbeidsongevallen en ongevallen op de weg naar en van het werk, met het oog op:

    • de statistische verwerking ervan (ter uitvoering van de Europese richtlijn 98/391, die een verplichte statistische aangifte voorschrijft van de erkende arbeidsongevallen), en
    • de organisatie van een preventiebeleid, zoals voorzien door de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald de artikelen 4 en 5.

    Met het oog op de inzameling van deze statistische gegevens werd een nieuw formulier model a - AANGIFTE VAN ARBEIDSONGEVAL bij ministerieel besluit vastgesteld.

    Dit nieuwe modelformulier dient gebruikt bij de aangifte van ieder arbeidsongeval en ongeval op de weg naar en van het werk vanaf 1 juli 1999.

    naar boven