chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Aanmelden in Vlaanderen Intern - veelgestelde vragen

    Heb je vragen over de aanmeldfunctie op Vlaanderen Intern? Misschien vind je een antwoord in één van de onderstaande veelgestelde vragen.

    Waarom moet ik inloggen?

    Door in te loggen op Vlaanderen Intern krijg je een gepersonaliseerde ervaring, met informatie op maat en toegang tot informatie die anders niet beschikbaar zou zijn. Voorbeelden zijn een zicht op alle beschikbare raamcontracten van de Vlaamse overheid of extra nieuwsberichten.

    Moet ik elke keer opnieuw inloggen?

    Nee. Als je je computer opstart, is de kans groot dat Vlaanderen Intern automatisch wordt geopend na het doorlopen van het loginscript. Eens je bent aangemeld (wat automatisch gebeurt als je bent ingelogd op je werk-PC en het VO-netwerk) blijf je gedurende een maand aangemeld.

    Hoe werkt de aanmeldfunctie juist?

    Onderstaand diagram toont aan hoe het aanmelden op overheid.vlaanderen.be technisch gebeurt. De groen omrande weg is de procedure die wordt gevolgd als je standaard aanmeldt via /login als je bent aangemeld op het VO-netwerk met je werk-PC.

    Hoe weet ik of een bepaalde pagina is afgeschermd?

    Als je bent ingelogd en je bent op een afgeschermde pagina, wordt dit altijd aangegeven door een melding rechtsboven. Door op het vraagteken te klikken kun je zien voor welke organisaties de informatie zichtbaar is. Dat is handig om te weten vooraleer je de URL van de pagina met anderen deelt. Anonieme gebruikers krijgen een duidelijke melding dat een afgeschermde pagina niet toegankelijk is voor hen, maar dat ze wel kunnen inloggen.

    Hoe weet ik welke links leiden naar afgeschermde inhoud?

    Als niet-ingelogde gebruiker zie je een slotje staan bij alle links in lopende tekst die leiden naar afgeschermde pagina's. Bij overzichten (menu's, databases) worden niet-toegankelijke onderdelen automatisch verborgen voor niet-ingelogde gebruikers.

    Wat doen jullie met mijn gegevens?

    Als je inlogt, ontvangen wij van de centrale IDM-database de volgende gegevens:

    • Voornaam
    • Achternaam
    • Organisatiecode (OVO-code of KBO-nummer)

    Op basis hiervan maken we een profiel aan op de site. Deze gegevens zijn enkel zichtbaar voor de administrators van de website. Als je formulieren of commentaren verzendt zal deze informatie worden meegestuurd. Inactieve gebruikers worden na een bepaalde periode automatisch verwijderd.

    Ik werk bij de Vlaamse overheid en kan niet inloggen

    Als je een foutmelding krijgt tijdens het aanmelden op de site, heb je vermoedelijk niet de juiste gebruikersrechten om toegang te krijgen tot Vlaanderen Intern. Contacteer in dat geval de lokale beheerder van je entiteit.

    Ik werk bij een lokaal bestuur en kan niet inloggen

    Als je een foutmelding krijgt tijdens het aanmelden op de site, heb je vermoedelijk niet de juiste gebruikersrechten om toegang te krijgen tot Vlaanderen Intern. Contacteer in dat geval de lokale beheerder van je organisatie.