chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Aansluiten op Digitaal Archief Vlaanderen

    Elke aansluiting op de diensten van Digitaal Archief Vlaanderen begint met één of meer verkennende gesprekken waarna een formeel intakegesprek volgt. Na afronding van dit intakegesprek krijgt je als klant toegang tot het klantportaal dat zowel toegang geeft tot algemene informatie (bv. de gebruikersdocumentatie) als tot specifieke documenten op maat van elke klant (bv. de ondertekende toetredingsovereenkomst). Tijdens het intakegesprek geef je als klant ook aan welke dienst (Serieregister en/of E-depot) je wilt activeren. 

    Indien je wilt aansluiten, neem contact op met Digitaal Archief Vlaanderen.

    Aansluitingsproces

    • 1

      Verkennende gesprekken

      In deze stap lichten we de verschillende diensten die onder de noemer van Digitaal Archief Vlaanderen aangeboden worden aan jou toe. Daarnaast kijken we naar je specifieke situatie en noden.

    • 2

      Intakegesprek

      Tijdens het intakegesprek overlopen we samen de toetredingsovereenkomst, waarna alle partijen ze ondertekenen en worden je basisgegevens (bv. informatiebeheerder, DPO, contactpersoon …) gecapteerd. Tegelijkertijd dien je aan te geven welke diensten (Serieregister of E-depot) op dat ogenblik geactiveerd dienen te worden 

    • 3

      Aansluiting op DAV en activatie van de vereiste diensten

      We activeren de diensten die voor jou nodig zijn, waarna je toegang hebt tot de platformen. Daarnaast krijg je ook toegang tot het algemene klantportaal waarin je informatie vindt die specifiek is voor jou (facturen, verslagen van overleg, de ondertekende toetredingsovereenkomst) en informatie die algemeen is voor de diensten die je afneemt (documentatie, opleidingspakketten, …). 

    • 4

      Ondersteuning voor geactiveerde diensten

      Nadat de diensten geactiveerd zijn, heb je recht op de volledige dienstverlening zoals:  

      • Toegang tot de helpdesk  
      • Functionele ondersteuning 
      • Lidmaatschap van de gebruikersgroep 

      Meer informatie over de ondersteuning

    Activatieproces Serieregister

    • 1

      Opzet omgeving

      Tijdens deze stap zet Digitaal Archief Vlaanderen een omgeving op voor jou als klant in het Serieregister en tegelijkertijd brengen we je toegang tot het klantportaal in orde. 

    • 2

      Opleiding

      Voor het Serieregister geven we opleiding gegeven aan de personen die effectief aan de slag gaan in het Serieregister. Indien nodig voorzien we ook een opleiding over IDM (het gebruikersbeheer) voor de lokale beheerder. 

    • 3

      Activatie afgerond

      Pas na afronding van de opleiding beschouwen de activatie van de dienst als afgerond. Als de activatie is afgerond, kan je gebruik maken van de volledige ondersteuning.

    • 4

      Nazorg

      Na activatie van de dienst zal een medewerker van Digitaal Archief Vlaanderen gedurende de eerste maanden regelmatig bij je polsen of alles duidelijk is en/of er bijkomende ondersteuning nodig is. Nadien is de ondersteuning van Digitaal Archief Vlaanderen vraaggestuurd. 

    Activatieproces E-depot

    Vooraleer het activatieproces van het E-depot opgestart kan worden, moet sowieso ook het Serieregister geactiveerd worden. De informatie in het Serieregister zorgt er namelijk voor dat de digitale objecten in het E-depot (efficiënt) beheerd kunnen worden.
    Beide activatieprocessen kunnen natuurlijk perfect parallel lopen.

    • 1

      Verkennende gesprekken (optioneel)

      Deze stap is alleen nodig als de dienst E-depot pas veel later dan de dienst Serieregister wordt geactiveerd 

      Tijdens deze stap wordt ingegaan op de behoeften van jou als klant:  

      • Is er nood aan pre-ingest? 
      • Zijn er integraties met bedrijfsapplicaties nodig? 
    • 2

      Opzet omgeving

      Tijdens deze stap zet Digitaal Archief Vlaanderen een omgeving voor je op in het E-depot en tegelijkertijd wordt ook de toegang tot het klantportaal in orde gemaakt. 

    • 3

      Opleiding

      Voor het E-depot geven we een opleiding aan de personen die effectief aan de slag gaan in het E-depot. Indien nodig wordt ook in een opleiding voorzien m.b.t. IDM voor de lokale beheerder. 
      Voor medewerkers die enkel informatie raadplegen en dus niet invoeren, voorzien we train-de-trainer pakketten en documentatie.
      Opleiding over de API’s wordt enkel voorzien voor een effectief integratietraject. 

    • 4

      Activatie

      Pas na afronding van de opleiding wordt de activatie van de dienst als afgerond beschouwd. Als de activatie is afgerond kan je gebruikmaken van de volledige ondersteuning.

    • 5

      Nazorg

      Na activatie van de dienst zal een medewerker van Digitaal Archief Vlaanderen gedurende de eerste maanden regelmatig bij je polsen of alles duidelijk is en/of er bijkomende ondersteuning nodig is. Nadien is de ondersteuning van Digitaal Archief Vlaanderen vraaggestuurd.