chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Aansluitingsproces MAGDA-diensten

    ""

    • 1

      Introductie

      ""

      Je vult het formulier 'MAGDA - algemene vragen' in en kruist daarin de optie aan ‘Gegevens ontsluiten als bron’ waarna een waarna een relatiebeheerder van team MAGDA met jou contact opneemt voor een gesprek.

    • 2

      Aanvraag aansluiting

      ""

      Tijdens een intakegesprek met een relatiebeheerder worden de noden en wensen van je instantie nagegaan. De relatiebeheerder begeleidt je tijdens het gesprek om een intakeformulier in te vullen.

    • 3

      Planning en middelen

      ""

      Team MAGDA bespreekt je aanvraag, en kijkt hoe ze die in haar planning kan inpassen. Afhankelijk van de grootte van je project, je eigen bijdrage tot het bouwen van de webservice en welke nieuwe ontwikkelingen het MAGDA team moet doorvoeren, wordt naar financieringsplannen gekeken.

    • 4

      Opzetten aansluiting

      ""

      Team MAGDA doet achter de schermen de nodige stappen om uw aanvraag te verwerken. Voor de meeste stappen hoef je niets te doen. Voor sommige stappen (het maken en klaarzetten van de nodige certificaten of het toekennen van de juiste rechten in het gebruikersbeheer, bijvoorbeeld) moet je zelf ook wat actie ondernemen. Je wordt hiervan per mail verwittigd en je krijgt de nodige informatie.

      Dit zijn de (mogelijke) stappen die team MAGDA onderneemt:

      • Je wordt op de hoogte gesteld van de start van je aansluitingsaanvraag. Je krijgt de nodige informatie doorgemaild.
      • Team MAGDA controleert of je instantie over de nodige machtigingen beschikt (indien niet, kunnen onze juridische experten je daarbij helpen).
      • Team MAGDA (en al dan niet de bron) ontwikkelt een nieuwe dienst.
      • Team MAGDA zorgt voor het uitvoeren van de nodige configuraties aan de bron.
      • Team MAGDA zet de nodige beveiliging op. Je wordt per mail uitgenodigd om de nodige acties te ondernemen, zoals het maken van certificaten en/of de nodige stappen ondernemen in het gebruikersbeheer.
    • 5

      Dienst in test

      ""

      De dienst wordt opengesteld in de MAGDA-testomgeving. Je dient een ruim aantal tests uit te voeren om mogelijke problemen op te sporen.

    • 6

      Dienst in productie

      ""

      De dienst wordt opengesteld in de MAGDA-productieomgeving. Je dient nog enkele tests uit te voeren om mogelijke problemen op te sporen.

    • 7

      Ingebruikname

      ""

      Proficiat, de aansluiting op MAGDA is operationeel.
      Stel je een technisch probleem vast bij het gebruik van MAGDA? Meld dit aan de Kruispuntbank Vlaanderen Service Desk.