Gedaan met laden. U bevindt zich op: Aansluiten op de MAGDA Documentendienst MAGDA Documentendienst

Aansluiten op de MAGDA Documentendienst

Op deze pagina vindt u terug wie kan aansluiten op de Documentendienst en welke stappen er doorlopen dienen te worden.

Belangrijk: u kunt de Documentendienst gebruiken via een koppeling (API) met een softwarepakket, via MAGDA Online, of allebei.

Voor een aansluiting via een softwarepakket volgt u de procedure op deze pagina. Voor een aansluiting via MAGDA Online volgt u de stappen die u hier vindt.

Allebei de opties gebruiken kan zeker ook, maar dien dan bij voorkeur twee aparte aansluitingsaanvragen in. Het aansluitingsproces verloopt dan vlotter.

Voor wie?

Overheidsinstanties in Vlaanderen kunnen gebruik maken van de Documentendienst:

  • Entiteiten van de Vlaamse overheid
  • Lokale besturen
  • OCMW’s
  • Autonome gemeentebedrijven
  • Intergemeentelijke samenwerkingsverbanden
  • Sociale huisvestingsmaatschappijen
  • Publieke nutsbedrijven
  • Voorzieningen zoals ziekenhuizen, woonzorgcentra

Geen toegang:

  • Commerciële bedrijven.

Kostprijs?

  • Om de MAGDA Documentendienst te gebruiken via een API-koppeling is er geen aansluitkost en zijn er evenmin jaarlijkse kosten.

  • Indien u papieren verzendingen doet via de Documentendienst, dan wordt het verbruik gefactureerd. Voor verzendingen naar de eBox burger of de eBox onderneming zijn er geen kosten.

  • Een aansluiting is geldig voor een onbeperkt aantal gebruikers en een onbeperkt aantal verzendingen.

Aansluitingsprocedure stap voor stap