chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Aansluitingsproces MAGDA-diensten

    Aansluitingsproces voor een lokaal bestuur dat wil aansluiten op de kadasterdiensten via MAGDA Online.

    Als je als lokaal bestuur wil aansluiten op MAGDA Online om kadasterdiensten te ontsluiten, dan kan je het vereenvoudigd aansluitingsproces hieronder weergegeven volgen.

    Wil je als lokaal bestuur echter andere webservices dan kadasterdiensten bevragen in MAGDA Online, of ben je geïnteresseerd in webdiensten buiten de MAGDA Online applicatie om, dan moet je het standaard aansluitingsproces volgen.

    ""

    • 1

      Introductie

      ""

      Stap 1 wordt overgeslagen bij aansluiting op MAGDA Online voor lokale besturen in het kader van kadasterbevragingen. Indien je niet zeker weet of je gebruik wil maken van MAGDA Online, of als je nog andere diensten wil bevragen via MAGDA Online kan je toch steeds een formulier 'MAGDA - algemene vragen' invullen zodat een relatiebeheerder van team MAGDA met jou contact opneemt voor een gesprek.

    • 2

      Aanvraag aansluiting

      ""

      Je dient als aanvrager een aanvraagformulier in te vullen.

    • 3

      Planning en middelen

      ""

      Team MAGDA bespreekt je aanvraag, en kijkt hoe ze die in haar planning kan inpassen.

    • 4

      Opzetten aansluiting

      ""

      Team MAGDA doet achter de schermen de nodige stappen om uw aanvraag te verwerken. Voor de meeste stappen hoef je niets te doen. Voor sommige stappen (het toekennen van de juiste rechten in het gebruikersbeheer bijvoorbeeld) moet je zelf ook wat actie ondernemen. Je wordt hiervan per mail verwittigd en je krijgt de nodige informatie.

      Dit zijn de stappen die team MAGDA onderneemt:

      • Je wordt op de hoogte gesteld van de start van je aansluitingsaanvraag. Je krijgt de nodige informatie doorgemaild.
      • Team MAGDA controleert of je instantie over de nodige machtigingen beschikt (indien niet, kunnen onze juridische experten je daarbij helpen).
      • Team MAGDA bouwt filters zodat het proportionaliteitsprincipe dat in de machtiging staat, nageleefd wordt.
      • Team MAGDA zet de nodige beveiliging op. Je wordt per mail uitgenodigd om de nodige acties te ondernemen, zoals de nodige stappen ondernemen in het gebruikersbeheer.
    • 5

      Dienst in test

      ""

      Stap 5 wordt overgeslagen bij aansluiting op MAGDA Online voor lokale besturen in het kader van kadasterbevragingen.

    • 6

      Dienst in productie

      ""

      Stap 6 wordt overgeslagen bij aansluiting op MAGDA Online voor lokale besturen in het kader van kadasterbevragingen.

    • 7

      Ingebruikname

      ""

      Proficiat, de aansluiting op MAGDA is operationeel.
      Stel je een technisch probleem vast bij het gebruik van MAGDA? Meld dit aan de Kruispuntbank Vlaanderen Service Desk