chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    HR-infonetwerk - 14 december 2021

    dinsdag, 14 december 2021
    9:15 - 10:30
    Digitaal netwerk via MS Teams
    149 HR-collega's namen deel aan dit 16de digitale netwerk.

    Opnames

    Deel 1 :

    Deel 2 :

    Deel 3 :

    Deel 4 :

    Programma

    9:15 - 9:20
    • Loopbaan in eigen handen voor niveau C en D (Zoë Luca, Talent & Welzijn)
    9:20 - 9:40
    • Vrijwillig outplacementaanbod (Dorien Vanhercke / Marina Vanwingh, Talent & Welzijn)   

    De wettelijk verplicht aangeboden outplacementtrajecten voor de begeleiding van een ontslagen werknemer zijn je wellicht bekend. Ken je ook de mogelijkheden van het vrijwillig outplacementaanbod?    

    Op dit HR-infonetwerk kom je alles te weten over het vrijwillig outplacementaanbod en hoe je dit administratief in orde brengt. Vanuit het Agentschap Overheidspersoneel (AgO) reiken we je vernieuwde modeldocumenten aan om het administratief proces vlot te laten verlopen. 

    9:40 - 9:45

    Pauze

    9:45 - 10:05
    •  Woonwerkverkeer (Wim Verheyen / Danny Bonnaerens, DCPA)  

    Met de invoering van het Flex Abonnement en met de aanpassing van de terugbetalingsregeling voor rittenkaarten hebben we stappen gezet om de formules voor woon-werkverkeer meer op maat van gebruikers te maken. 

    Binnen de context van het hybride werken bouwen we in 2022 verder aan de flexibilisering van het woon-werkverkeer. Op 3 december leggen we een aantal voorstellen voor aan de strategische stuurgroep HR-dienstverlening en -systemen. Daarom informeren we je graag in dit HR-infonetwerk. Zo kan jij binnen jouw entiteit werk maken van een toekomstgericht woon-werkverkeer. 

    10:05 - 10:25
    • Project integratie Vlimpers-Orafin-Organisatieregister (Luk Verschooren / Lissa Van Mol) 

    Vanaf 1 januari 2022 stapt AgO over naar een andere manier om organisatiestructuren te coderen, met name van de huidige Vlimpers-codes (‘fysische adressen’) naar OVO-codes rechtstreeks vanuit Organisatieregister (Wegwijs). Vanaf 1 juli 2022 zal bijvoorbeeld de organisatiecode van AgO niet meer ‘1S3G …’ zijn maar OVO001833.  

    Deze overstap heeft reële impact op de data die AgO naar heel veel andere toepassingen zal doorsturen, mogelijks ook naar deze van jouw entiteit. Als HR krijg je antwoord op volgende vragen: 

    • Wat houdt deze overstap precies in en welke concrete gevolgen heeft dit? 
    • Wat kan jij voor jouw entiteit doen 
    • Hoe zorgen wij ervoor dat deze overstap minimale impact op jouw werking zal hebben?

    Contact

    Meer informatie of een vraag?

    Agentschap Overheidspersoneel - team Coördinatie HR-klant

    jasmine.choua@vlaanderen.be - 0499 80 88 11
    patrick.cordier@vlaanderen.be - 0491 61 95 94