chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    De Vlaamse overheid stelt zichzelf als doel om tegen 2020 alle administratieve transacties tussen overheid, burgers en ondernemingen via digitale kanalen aan te bieden, met een maximale benadering vanuit een virtueel en digitaal loket. Lees meer.

    Veel burgers worden geconfronteerd met deze digitaliserende overheid. Daarom moet bij het digitaliseren van deze transacties rekening worden gehouden met de manier waarop verschillende burgers met digitale toepassingen omgaan. Elke burger is anders en heeft andere motieven om gebruik te maken van digitale dienstverlening. Sommigen vinden heel snel hun weg in het digitale landschap, andere doelgroepen ontbreekt het aan toegang, vaardigheden, motivatie, vertrouwen. Zij hebben hulp nodig om mee te kunnen in de online samenleving.

    Bekijk een aantal cijfers voor Vlaanderen voor 2016: