chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Niveau 3

    Welke communicatie valt er onder niveau 3?

    • communicatie door entiteiten die in Vlaanderen permanent fysiek contact hebben met het grote publiek: VDAB, De Lijn, Kind & Gezin, GO!, VRT, Bloso, Vlaamse Opera, deSingel, Kasteel van Gaasbeek, KMSKA en andere Vlaamse overheidskunstinstellingen
    • entiteitsgebonden interne communicatie
    • entiteitsgebonden financiële communicatie, zoals jaarverslagen, rapporten, onderzoeken, studies.

    Kleuren 


    De kleurkeuzes van de entiteit kunnen behouden blijven.

    Voor enveloppen en briefpapier kan je, naast de CYMK-kleuren, een pantonekleur bepalen voor de kleur die je daar het vaakst zult gebruiken (je hoofdkleur). Je bepaalt die kleur zelf en mailt die naar merkbeleid@vlaanderen.be.

    In een overzicht van niveaus en kleuren per entiteit kan je zien welke kleurcodes de verschillende entiteiten gebruiken.


    Richtlijnen, grids en sjablonen

    De richtlijnen zijn per communicatiedrager bepaald. Onder elk blokje kan je info vinden over de plaatsing en de grootte van de logo's en andere grafische elementen. 

    Drukwerk

    Andere

    Specifieke situaties

    Bekijk je liever alle richtlijnen op je gemak op papier, dan kan je gebruik maken van de huisstijlgids niveau 3.

    Merklogo

    De leeuwenkop wordt op zichzelf gebruikt, zonder baseline of thema, in een verhouding van 40%.

    Je gebruikt de leeuwenkop altijd op een lichte achtergrond. De leeuwenkop moet altijd donker genoeg zijn, zodat het contrast groot genoeg is (miminale grijswaarde 50%)

    De leeuwenkop mag nooit negatief gebruikt worden. 

    Entiteitslogo

    Er zijn twee mogelijkheden:

    1. Je behoudt het huidige logo van je entiteit.

      Alle elementen van de huisstijl zijn verplicht voor elke entiteit van niveau 3. Je logo blijft herkenbaar voor het brede publiek. Door de implementatie van de huisstijl Vlaanderen in jouw communicatie verhoogt je de herkenbaarheid van de Vlaamse overheid bij het brede publiek en selectieve doelgroepen.

    2. Je creëert een nieuw typografisch entiteitslogo.

      Dat logo wordt samen met het merkbeleid ontwikkeld en is, net als in niveau 2, typografisch van aard. De andere basiselementen van de huisstijl worden toegepast.

    Verhouding tussen het entiteitslogo en de leeuwenkop

    Je combineert beide logo’s altijd in de volgende verhouding: entiteitslogo 60% en de leeuwenkop 40%.