Gedaan met laden. U bevindt zich op: Video, radiospot en audiologo niveau 1 Huisstijlrichtlijnen

Video, radiospot en audiologo niveau 1

Maak je een TV- of radiospot voor een entiteit van de Vlaamse overheid? Houd dan rekening met deze huisstijlafspraken.

Video (tv en online)

Tijdens de hele duur van het filmpje plaats je de leeuwenkop linksboven in de hoek, op een afstand van de rand, 92% zwart in een witte trapezium, dekking 75%, 190 pixels hoog, resolutie. 72 dpi.

Voor de muziek tijdens de spot kun je gebruik maken van de brand score die speciaal voor de Vlaamse overheid werd ontwikkeld.

  • Voor uitzending op tv moet het trapeziumlogo geplaatst worden
    binnen het frame ‘title safe’, anders wordt de leeuwenkop op sommige schermen afgesneden.
  • In webfilmpjes is het niet noodzakelijk rekening te houden met het frame ‘title safe’ aangezien het beeld niet wordt afgesneden. Het trapezium mag dus in de hoek geplaatst worden.

Op het einde van de spot

Op het einde van de spot gebruik je altijd een pancarte die vergelijkbaar is met het basisgrid van de huisstijl en het audiologo van de Vlaamse overheid (zie ‘Audiologo en soundscore’):

  1. het trapeziumlogo
  2. het entiteitslogo op maximaal twee lijnen
  3. een URL
  4. het schuine vlak in wit (!) met een hellingsgraad van 3 graden.
  5. de titel of campagneboodschap (plaats vrij te bepalen)
  6. een geel vlak als achtergrond.

Webfilmpjes

Het is in webfilmpjes niet nodig om permanent het logo van de Vlaamse overheid links bovenaan te tonen. In het begin verschijnt het 75% transparant trapezium met leeuwenkop 92% zwart 3 seconden in beeld en op het einde in de eindpancarte.

Radiospot

Een radiospot die langer dan 10 seconden duurt, eindigt met een vaste boodschap, gevolgd door het audiologo. Je kan kiezen uit de volgende tekstjes:

  • ‘Vlaanderen, verbeelding werkt.’
  • ‘Dit is een initiatief van de Vlaamse overheid.’
  • ‘Dit is een initiatief van Vlaanderen.’

Audiologo, Brand Score en wachtmuziek

Gebruik als ‘signatuur’ van radio- en tv-spots en webfilmpjes altijd het audiologo van de Vlaamse overheid (2 seconden). Het audiologo kun je niet aanpassen en is hetzelfde voor alle entiteiten van de Vlaamse overheid.

Naast het audiologo is er een volledige brandscore die je kunt gebruiken als achtergrondmuziek bij een radio- of tv-spot of een webfilmpje. De brandscore is heel herkenbaar, maar ook divers in verloop. Je kunt afhankelijk van het onderwerp, thema en doelpubliek een soundbite gebruiken. Die past perfect bij het audiologo en zal daarom altijd een meerwaarde zijn om aanvullend te gebruiken in je audiovisuele producties.

De brandscore bestaat in verschillende soundbites:

  • 10 seconden
  • 20 seconden
  • 30 seconden
  • 40 seconden
  • 50 seconden.

Er is ook als afgeleide van de brandscore wachtmuziek voor gebruik bij telefoonoproepen. 1700 gebruikt die wachtmuziek nu al.

Pauzeknop

Wanneer kijkers van digitale televisie op de pauzeknop duwen, dan verschijnt een stilstaande pancarte. Op deze reclamedrager plaats je het volle corporate logo rechtsbovenaan W = 323 pixels, H = 116 pixels.

Omdat de plaats beperkt is door de 'pauze info' en het logo van het kanaal waarop je adverteert, ben je niet verplicht om het entiteitslogo op te nemen. Geef voorrang aan je campagneslogan en het communiceren van een URL.