chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Raamovereenkomst communicatieonderzoek

    Bedrijf (Leverancier)

    Ipsos

    Rooigemlaan 2 (bus 4)

    9000 Gent

    Looptijd

    13/11/2019 tot en met 12/11/2023, op voorwaarde dat de jaarlijkse evaluatie positief is en op voorwaarde dat het maximumbedrag van 3.500.000 euro (exclusief btw) aan bestellingen nog niet is bereikt.

    Bevoegde overheidsdienst
    Het Facilitair Bedrijf

    Het Departement Kanselarij en Buitenlandse Zaken (DKBUZA) heeft op 13 november 2019 een raamovereenkomst met het onderzoeksbureau Ipsos gesloten. De overeenkomst heeft een looptijd van vier jaar op voorwaarde dat de jaarlijkse evaluatie positief is en op voorwaarde dat het maximumbedrag van 3.500.000 euro (exclusief btw) aan bestellingen nog niet is bereikt.

    Het team Communicatie van DKBUZA treedt op als opdrachtencentrale. Bij eventuele vragen, problemen of betwistingen kan het team als bemiddelaar fungeren. Als besteller draag je echter zelf de volledige (financiële) verantwoordelijkheid voor je bestelling en zorg je voor de effectieve controle van de gefactureerde bedragen.

    Wat kun je bestellen?

    Je kunt verschillende soorten onderzoek bestellen, bijvoorbeeld:

    • pretest van een concept of creatie
    • nulmeting, posttest of effectmeting van je communicatieactie
    • attitudeonderzoek
    • imago-onderzoek
    • gebruikerstest van een website
    • lezersonderzoek.

    Je kunt zowel kwalitatief als kwantitatief onderzoek (of een mix van beide) bestellen. Daarbij zijn verschillende onderzoeksmethoden mogelijk: focusgroepen, individuele interviews, online community’s, schriftelijke bevragingen per post, face-to-face-interviews, telefonische bevragingen, onlinebevragingen, omnibusbevragingen ...

    Lees hier meer over communicatieonderzoek.

    Verwante raamovereenkomsten

     

    Thema
    Communicatie
    Type
    Raamcontract
    Productcategorie
    Communicatie
    Doelgroep / Beschikbaar voor
    Vlaamse overheid

    Algemene info

    Begin
    13/11/2019
    Einde

    Tot en met 12/11/2023, op voorwaarde dat de jaarlijkse evaluatie positief is en op voorwaarde dat het maximumbedrag van 3.500.000 euro (exclusief btw) aan bestellingen nog niet is bereikt.

    Leveranciersinfo

    Leverancier

    Ipsos

    Rooigemlaan 2 (bus 4)

    9000 Gent

    Hoe bestellen

    Neem tijdig contact op met het onderzoeksbureau. Na het intakegesprek duurt het een tot twee weken om een goed onderzoeksvoorstel uit te werken en een prijsofferte op te stellen. Nadien kun je de bestelling plaatsen en administratief in orde brengen.

    Als het bedrag van je bestelling 144.000 euro (exclusief btw) of meer bedraagt, moet je advies vragen aan de Inspectie van Financiën.

    1. Aanvraag van een offerte voor een communicatieonderzoek

    Als je een offerte voor een communicatieonderzoek aanvraagt, kun je het best een intakegesprek voeren met het onderzoeksbureau. Als voorbereiding daarvan vul je de Projectfiche over communicatieonderzoek in. Daarin geef je informatie over de doelstellingen, de beoogde doelgroepen, de gewenste timing en het budget dat je voor het onderzoek ter beschikking hebt.

    Op basis van je vraag, de informatie in de projectfiche en het intakegesprek maakt Ipsos een onderzoeksvoorstel op maat met een prijsofferte. De prijs voor een onderzoek wordt bepaald op basis van:

    • de aard en de methode van het onderzoek
    • de grootte van de steekproef
    • de bereikbaarheid van de doelgroep
    • de omvang van het analysewerk.
    • bezorg vervolgens de bestelbrief aan Ipsos. Bij elke bestelling wordt de uitvoeringstermijn vastgelegd. Borgstelling is niet nodig.

    2. Uitvoering van het onderzoek

    Een onderzoeksopdracht bestaat uit een intakegesprek, een onderzoeksvoorstel met een offerte, het veldwerk (of de eigenlijke bevraging), de analyse en conclusie, en de rapportering.

    De methodologie (kwalitatief, kwantitatief of beide) is uiteraard altijd aangepast aan je specifieke onderzoeksdoelen. Bij elke kwantitatieve bevraging worden er vier basisvragen opgenomen die peilen naar het imago van de Vlaamse overheid en de tevredenheid over de Vlaamse overheid.

    3. Facturatie

    Voor deze raamovereenkomst verloopt de facturatie via e-invoicing.

    4. Elke bestelling kun je na afloop evalueren.

    Mogelijke afnemers

    De voorwaarde om te kunnen bestellen, is dat je entiteit deel uitmaakt van de Vlaamse overheid of voldoet aan minimaal drie van de onderstaande criteria. Daarbij is 50% of meer financiering van de Vlaamse overheid vereist (criterium 4), en mag er geen sprake zijn van commerciële doelen (criterium 5). Het derde criterium kun je vrij kiezen uit de eerste drie criteria.

    1. De organisatie is opgericht door de Vlaamse overheid.
    2. Er is sprake van een vorm van participatie van de Vlaamse overheid in de organisatie (infrastructuur, benoeming van de leden van de raad van bestuur enzovoort).
    3. De organisatie staat onder het hiërarchische gezag of toezicht van de Vlaamse overheid.
    4. De organisatie ontvangt financiële middelen of subsidies van de Vlaamse overheid.
    5. Er is geen sprake van commerciële doelen, waarbij de organisatie concurreert met andere aanbieders.
    Meer informatie

    Vlaamse overheid

    Joyce De Cock (Departement Kanselarij en Buitenlandse Zaken)

    joyce.decock@vlaanderen.be

    Backup:

    Brigitte Rombaut (Departement Kanselarij en Buitenlandse Zaken)

    +32 499 59 38 28

    brigitte.rombaut@vlaanderen.be

    Contact

    Ilse Bruwiere

    +32 9 216 22 03

    +32 473 87 18 60

    Ilse.Bruwiere@ipsos.com