chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Het koninklijk besluit van 19 november 2021 over de coronamaatregelen stelt dat werkgevers vanaf 20 november 2021 personeelsleden die niet kunnen telethuiswerken een attest of ander bewijsstuk bezorgen. Thuiswerkers die 1 keer per week naar kantoor komen, hebben geen attest nodig.

    • Dit attest of bewijsstuk bevestigt de noodzaak van hun aanwezigheid op de werkplek, omwille van de aard van de functie of om de continuïteit van de dienstverlening te verzekeren. 
    • Om ongerustheid bij medewerkers of leidinggevenden te vermijden, raadt het CCVO aan om medewerkers met een niet-telewerkbare functie een attest of ander bewijsstuk te bezorgen. 

    Het Agentschap Overheidspersoneel heeft standaardattesten uitgewerkt die entiteiten kunnen gebruiken. Ook andere bewijsstukken, zoals een werkplanning of e-mail van de leidinggevende, kunnen gebruikt worden om extra administratieve last te vermijden.