chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    E-loket van de vzw Sociale Dienst

    onderhoudswerken e-loket

    Er zijn momenteel onderhoudswerken aan het e-loket. Je kunt hierdoor mogelijks hinder ondervinden. Heb je dringende vragen? Neem dan contact op

    Heb je als personeelslid binnen de diensten van de Vlaamse overheid een vraag voor de vzw Sociale Dienst? Wil je een afspraak maken? Of bijvoorbeeld je medische kosten indienen? Gebruik dan het e-loket van de vzw Sociale Dienst. Je kunt er op elk moment van de dag terecht. En je bent zeker van een snelle en efficiënte afhandeling van je verzoek.

    Voor wie?

    Wat is het e-loket?

    Via een digitaal loket kun je online allerlei aanvragen indienen. Deze worden automatisch bezorgd aan de juiste personen binnen de vzw Sociale Dienst. Achter het e-loket staat dus een team klaar dat je zo snel mogelijk verder helpt 

    Je kunt in het e-loket: 

    • je persoonlijke gegevens aanpassen 
    • je medische kosten indienen 
    • de kosten van jeugdvakanties indienen 
    • financiële hulp aanvragen 
    • een afspraak maken met je maatschappelijk assistent 
    • een afspraak maken voor juridisch advies

    Hoe aanmelden?

    Aanmelden bij het e-loket: procedure voor klanten van vzw Sociale Dienst.

    • 1

      Ga naar het e-loket en meld je aan 

      Je opent het e-loket en je kiest de wijze waarop je wilt aanmelden. Dit kan met: 

      • je elektronische identiteitskaart (eID) en een kaartlezer
      • de Itsme-app 
      • het token van de Vlaamse overheid 
      • een beveiligingscode via mobiele app 
      • een beveiligingscode via sms

      Opgelet: kun je jezelf niet aanmelden? Sluit dan alle openstaande vensters van je webbrowser en probeer het opnieuw. Lukt het nog steeds niet? Gebruik dan een andere webbrowser: Google Chrome, Firefox, ….

    • 2

      Selecteer het gewenste thema

      Ben je aangemeld? Dan krijg je een overzicht van alle thema’s. Je selecteert het gewenste thema (bijvoorbeeld: ‘medische kosten’). 

      Goed om te weten: heb je een thema geselecteerd? Dan kun je verder navigeren via de pijltjes bovenaan.

    • 3

      Meld je nadien weer af

      Ben je klaar? Verlaat dan het e-loket via de knop ‘Afmelden’. 

    Hulp bij het e-loket

    Heb je hulp nodig om je aan te melden of om met het e-loket te werken? Laat je helpen door een medewerker van de vzw Sociale Dienst. Dit kan via mail, telefoon of tijdens 1 van de zitdagen in Brussel en Vlaanderen. Lees meer op de webpagina ‘Hoe contacteer je de vzw Sociale Dienst’

    Contact

    Meer informatie of een vraag? 

    Contacteer de vzw Sociale Dienst. 


    Suggesties?
     

    Heb je aanvullingen of een opmerking over deze webpagina? Meld je suggestie(s).