chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Onthaal en verzending Hendrik Consciencegebouw

    Algemene info onthaal 

    Dienstverlening onthaal

    • Informeren over het gebouw
    • Registreren bezoekers of personeelsleden zonder badge
    • Aanmaken van wificodes voor bezoekers
    • Uitlenen van fietsen, wagens, ...
    • Verwittigen van medewerkers bij leveringen
    • Ondersteunen bij evacuatie

    Dienstverlening infobalie verdieping +1

    • Gegevens: Telefoonnummer onthaal: 0492 23 43 87
      E-mailadres onthaal: conscience.vergaderlokalen@kb.vlaanderen.be
    • Informeren over het boeken en gebruiken van vergaderzalen
    • Uitlenen van materiaal voor de vergaderingen: tablets, pointers, boxen ...
    • Ondersteunen van het gebruik van roomies, wifi, beamers, ideawall ...
    • Aanmaken van wificodes voor bezoekers
    • Informeren over catering en schoonmaak op de vergaderverdieping

    Toegangsbadge

    • Je badge geeft je toegang tot (de niet-publieke zones van) het Hendrik Consciencegebouw.
    • Prikklok
      • Indien nodig is deze functie automatisch geactiveerd bij ontvangst van je toegangsbadge.
      • Locatie: op het gelijkvloers ter hoogte van het onthaal.
      • De prikklok staat los van het toegangsbeleid van de Vlaamse overheid.
      • In de 'omzendbrief plaats- en tijdsonafhankelijk werken' wordt het afbouwen van de prikplicht opgenomen. Afspraken hierrond worden op het niveau van elke entiteit gemaakt.

    Procedure bezoekers

    De vergaderzalen op het gelijkvloers en op de eerste verdieping zijn publiek toegankelijk. Ze zijn in de eerste plaats bedoeld voor overlegmomenten met externe partners die zich dan niet hoeven aan te melden en in te schrijven. Ze kunnen meteen naar de vergaderzaal gaan.
    Voor vergaderingen in de kantorenzone (private zone) dienen bezoekers wel ingeschreven te zijn. Ze melden zich aan bij de balie op het gelijkvloers. De organisator van de vergadering komt nadien de bezoeker ophalen.

    Leveringen

    • Kleine pakjes kunnen geleverd worden via het onthaal en de verzending.
    • Op het gelijkvloers vind je de slimme 'Bringme box'. Deze kan je gebruiken voor zowel werkgerelateerde als persoonlijke leveringen. Koop je iets aan via een webshop, dan kan je als klant de Bringme-pakjesautomaat van jouw keuze selecteren tijdens de check-out. Eenmaal je pakje bezorgd werd, haal je het op in dertig seconden. Scan de QR-code die je ontvangt per mail/ sms en jouw box gaat open.
    • Grote leveringen gebeuren via de loskade (Marktstraat 89) aan de achterkant van het gebouw.
      • De loskade is geopend tussen 8 en 16 uur.
      • Een levering wordt gemeld aan de videofoon.
      • Het onthaal zal de leverancier verder informeren en toegang verlenen tot het gebouw.
      • Het aftekenen van de leveringsnota voor goederen dient te gebeuren door de besteller of zijn vervanger. De balie- of verzendingsmedewerker contacteert de besteller of de dienst van bestemming bij afgifte van zijn levering. Zorg er dus voor dat bij elke bestelling de correcte gegevens van de bestemmeling doorgegeven worden.

    Toegangscontrole contactpersoon

    Jean-Paul Degrijse
    Tel. 02 553 87 61  GSM 0491 96 86 29
    jean-paul.degrijse@kb.vlaanderen.be

    Verzending

    De postkamer is open van 10 tot 11 uur en van 14 tot 15 uur.

    • In 2019 startte onze samenwerking met EasyPost voor het ophalen, verwerken, behandelen en frankeren van de uitgaande post in het Hendrik Consciencegebouw.
    • Je zal dan elk moment van de dag jouw postzak op de postkar onderaan de grote trap naast de balie kunnen plaatsen tot 17 uur.

    • Om de postverwerking op jouw afdeling vlot te laten verlopen heb je volgend postmateriaal nodig: gele zakken voor normale zendingen, rode zakken voor aangetekende zendingen, en bindingen om deze postzakken te sluiten.
    • Bestelling van dit materiaal wordt geleverd aan de balie.  Extra materiaal kan ook bij de verzending nog bekomen worden.
    • Je kan met jouw logingegevens inloggen op het klantenportaal http://portal.easypost.org/
    • Op het klantenportaal kan je volgende acties uitvoeren: vignetten downloaden (prior en non-prior), afgiftebewijzen aangetekende zendingen checken, pakketten Track & Trace, handleidingen downloaden.
    • Je kan jouw inkomende post of extra zakken ophalen in het verzendingslokaal op het gelijkvloers, achteraan het gebouw in de C-toren.
    • Openingsuren:
      • 10 – 11 uur
      • 14 tot 15 uur

    Inkomende briefwisseling via Bpost

    • Inkomend: het verzendingsteam sorteert elke ochtend de briefwisseling geleverd door Bpost per entiteit.

    Bij het secretariaat van je entiteit zijn voorgedrukte labels, voorzien van een barcode, beschikbaar voor het verzenden van je pakketten via Easypost. Kleef het label op het pakket en noteer de gegevens van de bestemmeling in het voorziene vak.

    • Pakketjes binnenland: deze pakketten worden steeds voorzien van een Easypost-sticker door de versturende entiteit.
    • Pakketjes buitenland: Aanleveren aan Easypost. De medewerkers alginds frankeren deze pakketten met een frankeermachine.
    • Indien je nog vragen hebt, neem dan gerust contact op met Easypost: 

      https://support.easypost.org/hc/nl  
      backoffice@easypost.org  
      050 69 86 11 

    Interne briefwisseling Vlaamse overheid via de estafettedienst van Het Facilitair Bedrijf.

    • Voor jouw inkomende post alsook vroeger estafetterondes naar de grote kantoorgebouwen te Brussel en de VAC’s kan je nog steeds terecht bij de postkamer van 10 tot 11 uur  en 14 tot 15 uur .

    • Inkomend: in de voormiddag wordt de estafettepost geleverd en gesorteerd. Het exacte tijdstip van levering hangt af van het verkeer.
    • Uitgaand: deze poststukken worden in de loop van de ochtend in het Hendrik Consciencegebouw opgehaald door de estafettedienst van Het Facilitair Bedrijf. Het vertrekuur kan variëren naargelang de verkeersdrukte.

    Meer informatie over de estafettedienst van Het Facilitair Bedrijf