Gedaan met laden. U bevindt zich op: Onthaal en verzending in VAC Brugge Jacob van Maerlant (VAC Brugge)

Onthaal en verzending in VAC Brugge

Bezoek je het Jacob Van Maerlantgebouw in Brugge of werk je er en verwacht je bezoek of een levering? Lees op deze pagina alles over onthaal, bezoek, leveringen en verzending.

Algemene info onthaal

  • Telefoonnummer: 050 24 70 03
  • Open: 8 tot 17 uur

Dienstverlening onthaal

  • Informatie over het gebouw;
  • Bezoekers registreren en wegwijs maken in het gebouw;
  • Uitlenen van fietsen;
  • Het contacteren van personen bij leveringen

Voor al jouw vragen kun je terecht bij het onthaal. Daarnaast kun je voor vragen of opmerkingen ook steeds terecht bij de gebouwcoördinator.

Vanaf 17 uur wordt het onthaal bemand door een bewaker. Bij sluiting wordt het inbraakalarm geactiveerd. Elke beweging zal dan ook leiden tot algemeen alarm.

Ontvangen en registreren van bezoekers

Bezoekers dienen zich aan te melden aan de balie.

  • Wie voor de VDAB komt zal doorgestuurd worden naar de balie van de Werkwinkel.
  • Bezoekers kunnen de private zone (= achter de toegangspoortjes) van het gebouw niet betreden zonder registratie. Na registratie worden de toegangspoortjes geopend door een onthaalmedewerker.

Toegangsbadge

Je ontvangt jouw badge via je personeelsdienst of MOD. Bij verlies of beschadiging kun je bij hen terecht.

Jouw badge heeft meerdere functies. Het aantal waarvan je effectief gebruik kunt maken is afhankelijk van de aan jou toegekende rechten.

  • Het openen van de toegangspoortjes is een standaardfunctie. Wanneer je een badge ontvangt, krijg je binnen de kantooruren (6 - 20 uur) automatisch toegang tot het gebouw en de fietsenparking. Met deze badge heb je eveneens toegang in de Brusselse gebouwen (Arenberg, Herman Teirlinck, Conscience, Ellips, en Ferrarisgebouw) en het Anna Bijnsgebouw (VAC Antwerpen) en het Dirk Boutsgebouw (VAC Leuven).
  • Toegang tot het gebouw buiten de kantooruren en toegang tot een aantal specifieke lokalen (zoals de datalokalen, technische ruimtes, …) dient aangevraagd te worden via uw leidinggevende. In overleg met de gebouwcoördinator zal de toegang al dan niet toegestaan worden. Verdere afspraken worden met de gebouwcoördinator gemaakt.
  • Tot slot is er registratie van de werktijd via de prikklok. Wanneer jouw afdeling gebruik maakt van deze functie is dit eveneens automatisch geactiveerd bij ontvangst van je badge. De prikklokken bevinden zich achter de toegangspoortjes. In kern 4 bevinden zich de prikklokken van de VDAB. Deze functioneren niet voor de VO-badges.De prikklok staat los van de toegangscontrole. Afspraken rond het gebruik van de prikklok worden op het niveau van de entiteit gemaakt.
  • Met je badge heb je toegang tot de parking van het VAC Brugge, enkel wanneer dit is aangevraagd bij de gebouwcoördinator.

Wanneer je het gebouw definitief verlaat, lever je de badge terug in bij jouw personeelsdienst (MOD) of bij de gebouwcoördinator.

Leveringen

Je kan je voertuig parkeren op de laad- en loskade. Deze laad- en loskade bevindt zich aan de zijkant van het VAC Gebouw (kant Boeveriepoort).

  • Kleine leveringen kan men aanbieden aan het onthaal via de hoofdingang aan de voorkant van het gebouw ½. Van zodra je levering toekomt wordt die in de Bringme Box geplaatst. Jij ontvangt dan een notificatie via de Bringme app. Indien je de Bringme app niet hebt ontvang je een e-mail. Lees alles over de werking van de Bringme Box.(opent in nieuw venster)
  • Grote leveringen kan men de onthaalbediende contacteren aan de ijzeren toegangspoort langs de achterkant van het VAC Brugge. Van zodra je levering toekomt ontvang je een notificatie met informatie over het afhaalpunt via de Bringme app. Indien je de Bringme app niet hebt ontvang je een e-mail.

Dienstfietsen

Voor korte dienstverplaatsingen kan je een dienstfiets uitlenen via Facilipunt(opent in nieuw venster). Daarbij heb je de keuze tussen een gewone fiets, een elektrische fiets en een plooifiets. De dienstfietsen kan je terugvinden aan het onthaal en hier vraag je tevens de sleutels voor de bijhorende fietssloten. Waarschuw de balie bij een defect, zodat dit kan hersteld worden. Bezoekers kunnen geen aanspraak maken op deze fietsen.

Een fiets wordt enkel tijdens de diensturen voor één dag uitgeleend, en dienen dus voor sluiting teruggebracht te worden. Na 17 uur worden er geen fietsen meer uitgeleend.

Wanneer je een ongeval heeft gehad, neem je contact op met jouw personeelsdienst voor de verzekering. Bij eventuele schade, vandalisme of diefstal breng je de gebouwcoördinator op de hoogte.

De fietsen staan in de fietsenstalling.

Verzending