chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Fred de Chatbot

    Het Facilitair Bedrijf ontwikkelde een chatbot waarin je als medewerker van de Vlaamse overheid het standaard assortiment aan broodjes kan bestellen. Je betaalt je broodje onmiddellijk bij de bestelling en haalt het nadien op in je koffiebar. Eenvoudig toch?

    De chatbot kan meer dan enkel bestellingen opnemen. Je kunt ook het menu en allergeneninformatie opvragen.

    Als medewerker van de Vlaamse overheid kan je nu dus op een extra manier je broodje bestellen en informatie over het aanbod krijgen. De menu’s en allergenen kunnen tot een maand op voorhand worden bekeken. Je broodje kan je tot een week op voorhand bestellen.

    Je kan je broodje bestellen tot 10.00u, je haalt het tussen 11.00u en 16.30u af in de koffiebar. Je herkent de chatbot aan het geel icoontje dat rechts onderaan je scherm zal verschijnen:  Bestel een broodje!

    Opgelet! Je moet hiervoor welk ingelogd zijn op de site als mederwerker van de Vlaamse overheid. Werk je in Internet Explorer? Dan ben je automatisch ingelogd. Werk je in een andere browser? Dan klik je op de startpagina van overheid.vlaanderen.be even rechts op "inloggen". 

    Voorlopig kan je enkel in het Herman Teirlinckgebouw op die manier een broodje bestellen. De andere gebouwen volgen snel, na een evaluatie- en eventueel optimalisatieperiode.  

    Wat is een chatbot?

    Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner. Een chatbot neemt deel aan een getypte conversatie waarbij de gebruiker een vraag intikt en de chatbot antwoord geeft. Ook kan de chatbot een vraag stellen. Soms krijg je als gebruiker ook een keuze voorgelegd.

    Keuze-menu 

    Hoe werkt het precies?

    • 1

      Open de chatbot

      Klik op de gele knop onderaan de cateringpagina.
      Bestel een broodje!

    • 2
    • 3

      Stel je vraag aan Fred

      Stel je vraag aan Fred. Hij zal je meteen een antwoord sturen.
      Fred zal jouw op zijn beurt vragen stellen, zodat je bestelling correct genoteerd kan worden. 

      Je kan ook steeds "help" typen, waarna je keuzes voorgeschoteld krijgt.

    • 4

      Rond je bestelling af

      De chatbot zal je vragen of je de bestelling wil afronden. Nadat je bevestigd hebt, zal de chatbot je e-mailadres vragen om je een bevestigingsmail te kunnen sturen. 

    • 5

      Betaal je broodje

      De chatbot vraagt voor een betaalmethode. Nadat je die gekozen hebt, toont de chatbot een afrekening. Je betaalt daarna de rekening.

    • 6

      Haal je bestelling aan de koffiebar

      Je ontvangt een e-mailbericht van de chatbot met daarin een code. Deze code zal op de verpakking van je broodje staan. Haal daarna tussen 11u en 16u30 je broodje uit de kooltoeg in de koffiebar.