chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Gebouwinfo Conscience

    Werken en vergaderen

    • Werken

      Welke werkplek sluit het beste aan bij mijn taak? Hoe werkt de zonnewering? Welke digitale tools ondersteunen mijn werk? Welke afspraken gelden er? Waar kan ik telewerken?

    (Het Nieuwe) Werken in het Hendrik Consciencegebouw

    • Vergaderen

      Kies steeds de vergaderzaal die het beste past bij jouw doeleinden en volg de geldende afspraken. Zo benutten we samen optimaal de beschikbare capaciteit!

    Sinds september 2018 is een hele nieuwe vergaderzaalverdieping in gebruik. Heb je een vraag over een zaal of over de uitrusting ervan? Je kunt onze Hospitalitymedewerkers steeds bereiken op 0492 23 43 87.

    Kiezen, reserveren en correct gebruiken van de vergaderzalen in het Hendrik Consciencegebouw

    Verzenden

    • In 2019 startte onze samenwerking met EasyPost voor het ophalen, verwerken, behandelen en frankeren van de uitgaande post in het Hendrik Conscience-gebouw.
    • Je zal dan elk moment van de dag jouw postzak op de postkar onderaan de grote trap naast de balie kunnen plaatsen tot 17u.

    • Om de postverwerking op jouw afdeling vlot te laten verlopen heb je volgend postmateriaal nodig: gele zakken voor normale zendingen, rode zakken voor aangetekende zendingen, en bindingen om deze postzakken te sluiten.
    • Bestelling van dit materiaal wordt geleverd aan de balie.  Extra materiaal kan ook bij de verzending nog bekomen worden.
    • Je kan met jouw logingegevens inloggen op het klantenportaal http://portal.easypost.org/
    • Op het klantenportaal kan je volgende acties uitvoeren: vignetten downloaden (prior en non-prior), afgiftebewijzen aangetekende zendingen checken, pakketten Track & Trace, handleidingen downloaden.
    • Je kan jouw inkomende post of extra zakken ophalen in het verzendingslokaal op het gelijkvloers, achteraan het gebouw in de C-toren.
    • Openingsuren:
      • 10u – 11u
      • 14u tot 15u

    Inkomende briefwisseling via Bpost

    • Inkomend: het verzendingsteam sorteert elke ochtend de briefwisseling geleverd door Bpost per entiteit.

    Bij het secretariaat van je entiteit zijn voorgedrukte labels, voorzien van een barcode, beschikbaar voor het verzenden van je pakketten via Easypost. Kleef het label op het pakket en noteer de gegevens van de bestemmeling in het voorziene vak.

    • Pakketjes binnenland: deze pakketten worden steeds voorzien van een Easypost-sticker door de versturende entiteit.
    • Pakketjes buitenland: Aanleveren aan Easypost. De medewerkers alginds frankeren deze pakketten met een frankeermachine.
    • Indien je nog vragen hebt, neem dan gerust contact op met Easypost: 

      https://support.easypost.org/hc/nl  
      backoffice@easypost.org  
      050 69 86 11 

    Interne briefwisseling Vlaamse overheid via de estafettedienst van Het Facilitair Bedrijf.

    • Voor jouw inkomende post alsook vroeger estafetterondes naar de grote kantoorgebouwen te Brussel en de VAC’s kan je nog steeds terecht bij de postkamer van 10u tot 11u  en 14u tot 15u .

    • Inkomend: in de voormiddag wordt de estafettepost geleverd en gesorteerd. Het exacte tijdstip van levering hangt af van het verkeer.
    • Uitgaand: deze poststukken worden in de loop van de ochtend in het Hendrik Consciencegebouw opgehaald door de estafettedienst van Het Facilitair Bedrijf. Het vertrekuur kan variëren naargelang de verkeersdrukte.

    Meer informatie over de estafettedienst van Het Facilitair Bedrijf

    Leveringen

    Eten en drinken

    • Elke werkdag kan je tussen 11.30u-13.30u lunchen in het personeelsrestaurant uitgebaat door Het Facilitair Bedrijf. Het restaurant dat zich op het gelijkvloers bevindt, biedt plaats aan 446 personen. Elke dag kies je uit soep, warme maaltijden (vlees, vis, vegi, pasta en grill), salades, desserten en dranken.
      Het dagelijkse menu vind je hier.
    • In de koffiebar op het gelijkvloers kan je doorlopend van 7.30u-16.30u terecht voor verschillende warme en koude drankbereidingen, soep, vers gemaakte broodjes, ontbijtkoeken, snacks allerhande (panini, pizza, wraps, boterhammen ...), saladebowls.
    • Betalen in het restaurant en in de koffiebar gaat enkel digitaal: met je maaltijdcheques of bankkaart.
    • Je maaltijd nuttigen kan in het restaurant, in de zomer in de binnentuin met plaats voor 90 personen, en en in de 'koffiehoeken' bij de kitchenettes op de kantoorverdiepingen. Neem geen borden, bestek, (soep)tassen e.d. mee naar je kantoorverdieping.
    • Via Facilipunt kan je catering bestellen voor vergaderingen en events.
    • Op het gelijkvloers staan een aantal cateringautomaten. Je vindt er frisdrank, snoep en versnaperingen.
    • Op de gerenoveerde verdiepingen bevinden de koffiemachine en waterkoeler zich in de koffiehoek/ pauzeruimte.

    Schoonmaak

    De schoonmaakploeg zorgt ervoor dat jij kan werken in een zuivere omgeving.

    Dienstvoertuigen

    Fietsen

    • Voor dienstverplaatsingen kan je gebruik maken van gewone en elektrische dienstfietsen en Blue-bikes. Je kan deze vooraf reserveren via Facilipunt.
    • De sleutel van je fiets of je Blue-bike-kaart haal je af aan het onthaal. De onthaalmedewerker geeft je indien nodig extra uitleg.
    • Je kan ook een fietstas, fluovest en fietshelm uitlenen, te reserveren via Facilipunt.
    • De dienstfietsen staan in de parking op -1.
    • Het materiaal wordt enkel tijdens de diensturen voor één dag uitgeleend. Je dient alles dus voor sluiting terug te brengen. Na 17u worden er geen fietsen en dergelijke meer uitgeleend.
    • Waarschuw de balie bij een technisch defect, zodat fietsen en materiaal meteen hersteld kunnen worden.
    • Bij een ongeval neem je contact op met je personeelsdienst voor de verzekering. Bij eventuele schade, vandalisme of diefstal breng je de gebouwcoördinator op de hoogte.
    • Bezoekers kunnen geen dienstfietsen noch toebehoren ontlenen.

    Wagens

    • Het Facilitair Bedrijf biedt verschillende types en modellen wagens... aan.
    • Daarnaast kunnen entiteiten die klant zijn van het dienstencentrum ook een beroep doen op Cambiokaarten. Hiermee kan je een wagen reserveren op een van de vele standplaatsen van het autodeelsysteem.

      De dichtstbijzijnde Cambio-standplaats is NOORD op de hoek van de Georges Matheusstraat 25 / Marktstraat, achteraan het Hendrik Consciencegebouw. Je kan de kaarten tijdens de diensturen ophalen aan het onthaal. Vergeet niet dat je zelf nog een reservatie moet maken in Facilipunt en bij Cambio.
    • In het Hendrik Consciencegebouw zijn er nog geen entiteiten die in kader van de End-to-End facilitaire dienstverlening gebruik maken van de gemeenschappelijke wagenpool.

    Meer info over het aanbod aan wagens en fietsen van Het Facilitair Bedrijf

    Bestellen dienstvoertuig of Cambiokaart via Facilipunt

    Douchen

    Voor het personeel is een doucheruimte met lockers voorzien op niveau -1B. 

    EHBO- en afkolflokaal

    Het EHBO-lokaal bevindt zich op het gelijkvloers in de C-toren, in de gang van de toiletten. De gebouwcoördinator, het baliepersoneel en de gecertificeerde EHBO-vrijwilligers krijgen hier toegang toe.

    Het afkolflokaal vind je eveneens op het gelijkvloers in de C-toren, ter hoogte van de goederenlift.

    Inclusieve toiletten

    In het Consciencegebouw zijn er inclusieve toiletten op de publiek toegankelijke verdiepen. Je herkent ze aan het zwart-witte logo WC. Deze toiletten zijn genderneutraal, aangepast voor rolstoelgebruikers en dus toegankelijk voor iedereen.

    In het volledige gebouw zijn alle toiletten voor rolstoelgebruikers en alle inclusieve toiletten uitgerust met vuilbakjes. Deze wc's zijn dus ook aangepast voor stomapatiënten.

    Vakantieopvang

    Voor kinderen tussen 3 en 14 jaar organiseert het Agentschap Overheidspersoneel (AgO) vakantieopvang tijdens de schoolvakanties in Brussel, Antwerpen, Gent, Hasselt, Brugge en Leuven. De vakantie-opvang in Brussel wordt georganiseerd in samenwerking met een externe partner.
    www.agoweb.be/vakantieopvang.

    • Vooropvang: 8u-9u
    • Na-opvang: 16u-17.30u
    • Locatie: sportruimte gelijkvloers

    Fietsenstalling

    Personeelsleden per fiets dienen eerst aan de slagboom bovenaan de parking hun toegangsbadge te gebruiken. Ter hoogte van de poort gebruik je deze badge opnieuw om deze automatisch openen. De fietsenstalling bevindt zich op het niveau -1.

    Plooifietsen dienen ook in de fietsparking gestald te worden.

    Wij zijn niet verantwoordelijk voor eventuele schade of diefstal.

    Fietsinstructies van de andere gebouwen in de Noordwijk en VAC's.

    Kitchenettes

    • De kitchenettes zijn uitgerust met een gootsteen, vaatwasmachine, koelkast.
    • Microgolfovens en andere elektrische toestellen zijn voor de brandveiligheid niet toegestaan in het gebouw. Na akkoord van de gebouwcoördinator (met indienststelling door de preventie-adviseur) wordt een koffiezet in de kitchenette toegestaan.
    • De schoonmaakploeg zorgt voor het dagelijkse onderhoud van de vloer. Voor meer informatie over het periodieke onderhoud van de koelkast en de vaatwasser kan je terecht bij de werfverantwoordelijke schoonmaak of gebouwcoördinator.
    • Iedere kitchenette beschikt over voldoende tassen en glazen. Ook worden er voldoende handdoeken, vaatwasdoeken en vaatwastabletten voorzien.
    • Als gebruiker sta je zelf in voor het afwassen van gebruikte (onder)tassen en glazen.

    (Niet) roken

    In het gebouw geldt een algemeen rookverbod. Er is een rooklokaal voorzien op het gelijkvloers.

    Verbruik: gas - elektriciteit - water

    Hier kan je in een overzicht zien hoeveel gas, elektriciteit en water er verbruikt wordt in het Consciencegebouw.

    Verzending


    De postkamer is open van 10u00 tot 11u00 en van 14u00 tot 15u00.  

    Gebouwbrochure

    Alle info rond het Consciencegebouw vind je uitgebreid terug in onze gebouwbrochure. Deze wordt regelmatig ge-updated. 

    Gebouwbrochure Hendrik Conscience