chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Gebouwinfo Herman Teirlinck

    Werken en vergaderen

    • Werken

      Welke werkplek sluit het beste aan bij mijn taak? Hoe werken de lockers, verlichting, zonnewering ...? Welke digitale tools ondersteunen mijn werk? Welke afspraken gelden er? Waar kan ik telewerken?

    (Het Nieuwe) Werken in het Herman Teirlinckgebouw

    • Vergaderen

      Kies steeds de vergaderzaal die het beste past bij jouw doeleinden en volg de geldende afspraken. Zo benutten we samen optimaal de beschikbare capaciteit!

    Kiezen, reserveren en correct gebruiken van de vergaderzalen in het Herman Teirlinckgebouw.

    • Schoonmaak

      De schoonmaakploeg zorgt ervoor dat jij kan werken in een zuivere omgeving. 

      • dagelijks tussen 6u-17u30
      • cleandeskprincipe: enkel lege werkplekken kunnen perfect schoongemaakt worden. Haal dus zeker persoonlijke spullen weg bij vertrek. Dan krijgt het bureau waar je zat een grondige poetsbeurt.

        Het schoonmaakprogramma voor het Herman Teirlinck vind je hier.
      • Draag bij aan een duurzame werkomgeving en sorteer mee.
        • Aan iedere kitchenette is er een afvaleiland voor PMD en keukenafval (GFT, wegwerpbekers koffieautomaten, etensresten).
        • (Gebroken) glas kan je achterlaten in de daarvoor voorziene afvalbak in de kitchenette.
        • Papier en karton deponeer je in de papiercontainer per zone.
        • Andere speciale omhalingen kan je aanvragen via facilipunt.
    • Verzendingen

    De verzendingsdienst coördineert de verzending van alle poststukken en briefwisseling.

      • Tijdens de openingsuren kan je je post ophalen en te verzenden post afgeven.
      • Geef je je post af binnen de openingsuren, dan wordt deze nog dezelfde dag verstuurd.
      • Open: 9u - 11.30u en 13.30u - 15u.
    • (Niet) roken

      In het gebouw geldt een algemeen rookverbod. Roken aan de hoofdingang vooraan is niet toegestaan. Roken kan enkel aan de ingang achteraan het gebouw.

    Eten en drinken

    • Herman Teirlinck heeft een restaurant met buitenterras aan de zijde van het kanaal.
    • Lunchen kan in het restaurant, de binnentuinen en in de 'koffiehoeken' bij de kitchenettes op de kantoorverdiepingen.  
    • In de broodjesbar in de binnenstraat kan je terecht voor vers gemaakte broodjes en snacks allerhande.
    • In de koffiebar kan je terecht voor warme dranken, smoothies, desserts.
    • Via Facilipunt kan je catering bestellen voor vergaderingen en events.

    Dienstvoertuigen

    Het Facilitair Bedrijf biedt verschillende types en modellen wagens, (elektrische) fietsen, steps ... aan.

    Daarnaast kunnen entiteiten die klant zijn van het dienstencentrum ook een beroep doen op Cambiokaarten. Hiermee kan je een wagen reserveren op een van de vele standplaatsen van het autodeelsysteem.

    Meer info over het aanbod aan wagens en fietsen van Het Facilitair Bedrijf

    Bestellen dienstvoertuig of Cambiokaart via Facilipunt

    Sporten

    • Fitness, tafeltennis, groepslessen zoals yoga, onderhoudsgym, line dance
    • Fietsvoorzieningen
    • Jezelf opfrissen na het sporten?
      • Douchen en omkleden kan je in de heren- of dameskleedkamer.
      • Per kleedkamer zijn er zeven douches waarvan één mindervalidendouche.
      • In de droogkamer - voorzien van extra ventilatie -  kan je kleding sneller laten drogen.
      • Elke kleedkamer is uitgerust met ongeveer 100 lockers, afsluitbaar via een persoonlijke code. Op regelmatige basis wordt gevraagd de lockers leeg te maken om ze binnenin te kunnen poetsen.

    EHBO- en afkolflokaal

    • Locatie EHBO-lokaal: gelijkvloers in de gang van de toiletten.
      • Enkel gebouwcoördinatoren, het baliepersoneel en de gecertificeerde EHBO-hulpverleners kunnen dit lokaal openen. 
      • Overzicht EHBO-hulpverleners: bij de EHBO-koffer in elke kitchenette en op: https://overheid.vlaanderen.be/ehbo. Dit overzicht wordt driemaandelijks geüpdatet.
    • Naast het EHBO-lokaal werd een afkolflokaal voorzien ter hoogte van het sanitair blok.

    Beide lokalen kan je betreden met je toegangsbadge. Van binnenuit kan je aangeven of het lokaal vrij of bezet is.

    Vakantieopvang

    • Vooropvang: 8u - 9u.
    • Na-opvang: 16u - 17.30u.
    • Locatie: sportruimte gelijkvloers.

    Voor kinderen tussen 3 en 14 jaar organiseert het Agentschap Overheidspersoneel (AgO) vakantieopvang tijdens de schoolvakanties in Brussel, Antwerpen, Gent, Hasselt, Brugge en Leuven. De vakantie-opvang in Brussel wordt georganiseerd in samenwerking met een externe partner.
    www.agoweb.be/vakantieopvang.

    Indeling en busnummers

    Welke entiteit zit waar?

    Indeling

    Verdieping

    Locatie/ entiteit

    0 Central support area: ondersteunende functies zoals restaurant, vergaderzalen, ...
    1 Central support area
    2 Agentschap Overheidspersoneel (AgO)

    3a

    3b

    3

    3

    Departement Kanselarij en Bestuur (DKB)

    Agentschap Onroerend Erfgoed (OE)

    Bib

    Satellietkantoren    

    4a

    4b

    Agentschap Binnenlands Bestuur (ABB) 

    Het Facilitair Bedrijf (HFB)

    5a

    5b

    Vlaamse Maatschappij Sociaal Wonen (VMSW)

    Agentschap Wonen Vlaanderen (WV)

    6 Instituut voor Natuur- en Bosonderzoek
    7 Instituut voor Natuur- en Bosonderzoek
    8 Buffer: deze verdieping is nog vrij, er wordt bekeken welke entiteit hier eventueel gehuisvest kan worden
    9

    Minaraad

    Strategische adviesraad ruimtelijke ordening - onroerend erfgoed (SARO)

    Agentschap Natuur en Bos (ANB)

    10 Agentschap Natuur en Bos (ANB)
    11 Agentschap Informatie Vlaanderen (AIV)
    12 Departement Buitenlandse Zaken
    13

    Projectlokalen

    Audit Vlaanderen (AUD)

    Departement Buitenlandse Zaken

    Busnummers

    Naam entiteit

    Busnummer

    Het Facilitair Bedrijf

    60

    Agentschap Natuur en Bos

    75

    Strategische Adviesraad Ruimtelijke Ordening - Onroerend Erfgoed

    23

    Agentschap Onroerend Erfgoed

    5

    Agentschap Wonen Vlaanderen

    40

    Agentschap Binnenlands bestuur

    70

    Agentschap Overheidspersoneel - dienstencentrum talent

    42

    Agentschap Overheidspersoneel - diversiteitsbeleid

    33

    Agentschap Overheidspersoneel - stafdiensten

    50

    Agentschap Overheidspersoneel - juridisch kenniscentrum

    31

    Agentschap Overheidspersoneel - sociale dienst overheidspersoneel

    51

    Agentschap Overheidspersoneel - dienstencentrum personeelsadministratie

    38

    Agentschap Informatie Vlaanderen

    30

    Vlaamse Maatschappij voor Sociaal Wonen

    94

    Departement Buitenlandse Zaken

    80

    Audit Vlaanderen

    24

    Departement Kanselarij en Bestuur

    20

    Vlaamse Bouwmeester

    10

    Instituut voor Natuur en Bosonderzoek

    73

    Minaraad

    15

    Inspectie en toezicht

    22

    Bibliotheek

    Op de derde verdieping aan de binnentuin (3BC) vind je de collecties van Kanselarij en Bestuur (KB) en van Onroerend Erfgoed (OE) verzameld in de bibliotheek. Lees er ook de krant van de dag of één van de vele tijdschriften. De bib biedt ruimte om rustig te lezen en te werken. Open: elke weekdag 9u-16.30u.
    Tel.: 02 553 48 77 - Catalogus OE - Info bibliotheek KB