chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Delegaties dringende aankopen

    Lokaal bestuur
    Stadsbestuur van Tongeren
    Complexiteit
    Trefwoorden
    Aankoopproces

    Het college van het stadsbestuur van Tongeren is budgethouder, maar heeft de bevoegdheid om bepaalde aankopen uit te voeren (overheidsopdrachten op basis van aangenomen factuur) die betrekking hebben op hoogdringende opdrachten op een degelijke manier gedelegeerd naar de stadssecretaris. De stadssecretaris heeft deze bevoegdheid voor aankopen tot 1.000 € verder gedelegeerd aan de directeur Technische aangelegenheden. In de praktijk is het ook vooral de directie Technische aangelegenheden die regelmatig kleine, dringende aankopen moet uitvoeren. Diensten maken eveneens voor dringende aankopen bestelbonnen op, die ze dan na inkoop informatief voorleggen aan het college. Zo kan deze laatste de dringende aankopen blijven opvolgen.

    Op die manier zijn de verantwoordelijkheden voor het goedkeuren van aankopen duidelijk vastgelegd. De formele delegaties komen bovendien overeen met de werkwijze in de praktijk.

    Welke risico’s worden afgedekt door de implementatie van deze goede praktijk?
    • De formeel vastgelegde verantwoordelijkheden stemmen niet overeen met de werkwijze in de praktijk.

    Contactpersonen

    Directeur technische aangelegenheden stad
    Rony Herlitska
    Tel: 012 800 029
    E-mail: rony.herlitska@stadtongeren.be