Gedaan met laden. U bevindt zich op: Verhuizingen en tweedehands meubilair Het Facilitair Bedrijf

Verhuizingen en tweedehands meubilair

Verhuizingen

Je kan een beroep doen op de expertise en ervaring van Het Facilitair Bedrijf voor diverse verhuisopdrachten, gaande van kleine eenvoudige tot grote en complexe verhuisbewegingen.

In kader van duurzaamheid streven wij ernaar om zoveel mogelijk transporten te bundelen, vraag daarom je transport tijdig aan

Deze dienstverlening wordt aangeboden:

  • in alle gebouwen waar diensten van de Vlaamse overheid gehuisvest zijn
  • op het volledig Vlaams grondgebied
  • ongeacht de omvang of betrokken goederen en/of locaties

Kosten verhuisbewegingen

  • Bij alle verhuizingen tussen de VAC's wordt de kostprijs gedragen door Het Facilitair Bedrijf.
  • Bij verhuisopdrachten in een VAC op vraag van klant wordt de kostprijs gedragen door de klant.
  • Bij verhuisopdrachten aangegeven door Het Facilitair Bedrijf wordt de kostprijs gedragen door Het Facilitair Bedrijf.

Dienstverlening mits meerkost

  • In- en uitpak van archief
  • Eenmalige schoonmaak van vertreklocatie of bestemming

Wat doen we niet?

  • Vervoer van dieren.
  • Verhuis van gevaarlijke producten.
  • Verhuis van specifieke installaties (labo's, ...).
  • Verhuis van voorzieningen internet of telefonie.
  • Verhuis van door de klant geleasede toestellen (printers, kopieertoestellen, ...).
  • Afvoer of vernietiging van documenten of archieven die niet mee verhuisd worden.

Tweedehands meubulair

Met oog op een efficiënt en duurzaam beheer van beschikbare middelen stimuleert en coördineert Het Facilitair Bedrijf het hergebruik van meubilair binnen de Vlaamse overheid. Dit kan al dan niet binnen een project zijn. Voor volgende zaken kan men steeds beroep doen op Het Facilitair Bedrijf:

  • Wanneer je een oplossing wenst voor meubilair waar je zelf geen bestemming meer voor hebt. Dit kan je melden in Facilipunt.
  • Wanneer je kostenefficiënt en op duurzame wijze bijkomend meubilair nodig hebt. Dit kan je aanvragen via Facilipunt. Wees zo concreet mogelijk over wat je nodig hebt. Binnen de grote kantoorgebouwen heb je de goedkeuring van de gebouwcoördinator nodig.

Kosten tweedehands meubilair

  • Indien je in één van de grote kantoorgebouwen zit (VAC of Brussel) wordt de kostprijs gedragen door Het Facilitair Bedrijf.
  • Indien je in een buitendienst zit krijg je het meubilair gratis, maar dien je te betalen voor transport. Hiervoor krijg je na je aanvraag een offerte die je zal moeten goedkeuren.

    Wens je het meubilair zelf op te halen? Dat kan maar geef dit duidelijk mee.

Heb je een vraag over verhuizingen, surf dan naar Facilipunt of bel ons op 02 553 2000.

Aanvragen verhuis of tweedehands meubilair

Alle aanvragen gebeuren via facilipunt volgens dezelfde weg. Aanvragen via mail of telefoon worden niet meer behandeld.

Wat hebben we nodig om de aanvraag zo goed mogelijk te behandelen.

  • Wees zo gedetailleerd mogelijk in volgende oplijsting
  • Omschrijving materiaal (over wat spreken we, hoeveelheid, …)
  • Locatie(s)
  • Een contactpersoon (indien het over verschillende locaties gaat ook graag verschillende contactpersonen)
  • Datum waarop het zou moeten doorgaan

Hoe gedetailleerder de aanvraag, hoe sneller wij je van dienst kunnen zijn.