Algemene aansluitingsprocedure

1. Beschik over de nodige overeenkomsten en juridische toegang

  • De kostprijs voor het gebruik van MAGDA Online wordt vastgelegd in een samenwerkingsovereenkomst (SWO).
    Laad de ingevulde (nog niet ondertekende) samenwerkingsovereenkomst op in het aansluitingsformulier. U zal afloop van de aansluitingsprocedure de door ons ondertekende versie ontvangen, alsook de factuur.

  • Om MAGDA gegevens te delen:
    moet u over de nodige juridische toegang tot de gegevens beschikken. Indien u nog niet over de nodige juridische toegang beschikt, kunnen onze juridische experten hierover advies geven.

  • Om MAGDA Documentendienst te gebruiken:
    moet u verschillende verwerkersovereenkomsten afsluiten in functie van de gekozen formule. 

2. Vervolledig het online aanvraagformulier

  • U kan de aanvraag starten via online aanvraagformulieren.
    • Persoon: start dit aanvraagformulier
      • kies in stap 5 voor een 'Pakket MOPRO 'Persoonsgegevens zoeken op INSZ, naam of adres', bron RR of KSZ al naargelang uw machtiging, stap 6 kunt u overslaan
      • in kader van de machtiging RR 102/2014 Orafin Ingever: kies in stap 5 voor een 'Pakket MoPRO Persoonsgegevens - Orafin Ingever (KSZ) (RR 102/2014)', stap 6 kunt u overslaan
    • Kadaster: start dit aanvraagformulier
      • voor lokale besturen (in kader van de machtiging FO 20/009 en RR 036/2020): kies in stap 5 voor 'Pakket MoPiloot/MOPRO – Kadastergegevens voor lokale besturen (FO 20/009 en RR 036/2020), stap 6 kunt u overslaan
      • voor streekintercommunales: kies in stap 5 voor 'Pakket MO - Kadastergegevens voor streekintercommunales', stap 6 kunt u overslaan
      • andere: kies in stap 5 voor 'Pakket MOPiloot- Kadastergegevens met juridische toegang tot AAPD', stap 6 kunt u overslaan
    • LED: start dit aanvraagformulier

      • kies in stap 5 voor een 'Pakket MOPRO - Diplomagegevens', stap 6 kunt u overslaan
    • Mobiliteit: start dit aanvraagformulier
      • De aanvraag tot aansluiting kan u best voorbereiden: meer info
    • Documentendienst: start dit aanvraagformulier
      • De aanvraag tot aansluiting kan u best voorbereiden: meer info
      • Belangrijk: Bij papieren verzendingen zijn er afspraken rond het dagelijks volume. Bekijk deze pagina onder het punt "Wat zijn de toegelaten volumes bij papieren verzendingen?".
  • Gegevens voor uw inkooporder voor de aansluitkost van € 1000 per domein

    Eigen Vermogen Digitaal Vlaanderen
    Havenlaan 88 bus 30
    1000 Brussel
    BTW: BE 0643 634 986
    BE86 3751 1175 0850

3. Uw lokale beheerder kent rechten toe aan uw medewerkers

Uw lokale beheerder de medewerkers toegangsrechten en profielen toekennen.

Weet uw niet wie uw lokale beheerder is, neem dan contact op met de Vlaamse Infolijn (bel het nummer 1700 of gebruik de chat- of mailfuncties).

Heeft u nog geen toegangs- en gebruikersbeheer? Volg deze aansluitingsprocedure.

 

De lokale beheerder moet volgende stappen ondernemen om een medewerker toegang te geven tot MAGDA Online:

A. Ken het recht 'MAGDA Online' toe aan de medewerker

  • Zoek de medewerker op in Gebruikersbeheer.
  • Selecteer de optie ‘Ken gebruikersrecht toe’.
  • Selecteer het gebruikersrecht 'MAGDA Online' (niet MAGDA Online Publiek)
  • Geef de begin- en einddatum op.

B. Selecteer de profielen waarvoor de medewerker MAGDA Online Pro mag gebruiken

Het profiel bepaalt tot welke gegevens een gebruiker toegang krijgt.

Het profiel verwijst naar het verwerkersdoeleinde (finaliteit) voor het raadplegen van data of naar de Documentendienst. Geef ook de reden op waarom u deze profielen toekent. Zo blijft de vertrouwelijkheid van de gegevens gegarandeerd. Want iemand die ruimtelijk beleid vorm geeft, moet bijvoorbeeld geen zicht hebben op eigendomsrechten.

Wanneer u verder gaat, zal gevraagd worden om de toekenning te bevestigen.

OPGELET: Dit betekent dat gebruikers die meerdere rollen vervullen, bij gebruik van MAGDA Online steeds de juiste rol moeten selecteren om de gewenste informatie op te vragen.