Stationary
Word- en PPT-sjablonen, formulieren, briefpapier, envelop Amerikaans formaat, A5, A4 staand en liggend, groetenkaart, visitekaart en badge
Bij deze communicatie worden de overkoepelende corporate logo's gebruikt. De hoofdkleuren zijn geel, lichtgrijs en antraciet. Andere kleuren kunnen in combinatie met de hoofdkleuren gebruikt worden, maar geel is steeds herkenbaar als hoofdkleur.
C 0 M 0 Y 100 K 0 | |
C 0 M 0 Y 0 K 92 R 60 G 61 B 60 HEX 3c3d3c PANTONE 447 RAL 7021 | |
C 0 M 0 Y 2 K 5
|
De richtlijnen zijn per communicatiedrager bepaald. Onder elk blokje kan je info vinden over de plaatsing en de grootte van de logo's en andere grafische elementen.
Bekijk je liever alle richtlijnen op je gemak op papier, dan kan je gebruik maken van de huisstijlgids niveau 1. Wens je een gedrukt exemplaar? Neem dan contact op met het projectteam Merkbeleid.
Maak nooit zelf merklogo's. Neem daarvoor contact op met het projectteam merkbeleid.
Het basislogo in niveau 1 is het logo ‘Verbeelding werkt’. Je kan dat logo in communicatie op niveau 1 alleen op een witte of gele achtergrond gebruiken. Dit logo vervangt het vroegere logo ‘met steun van de Vlaamse overheid’. In communicatie over gevoelige thema’s, gebruik je beter het neutralere logo ‘Vlaamse overheid’.
Het logo ‘Vlaamse overheid’ is het organisatielogo, dat vooral voor overkoepelende interne en externe corporate communicatie wordt gebruikt. Het kan ook gebruikt worden als verschillende entiteiten samen de afzender zijn.
Het logo ‘Vlaamse Regering’ gebruiken we voornamelijk voor officiële beleidscommunicatie en op briefpapier, naamkaartjes, enveloppen van de leden van de Vlaamse Regering.
Gebruik nooit de negatieve versies van deze logo's. Op een donkere achtergrond kan je de volle versies gebruiken.
Maak nooit zelf entiteitslogo's. Neem daarvoor contact op met het projectteam merkbeleid.
Bij het aanmaken van een typografisch entiteitslogo worden er vier keuzes gemaakt:
Uw entiteitslogo kan twee vormen aannemen. De vorm wordt eenmalig bepaald:
Wees consistent: als je voor uw horizontale logo een versie op één regel kiest, moet de horizontale variant er altijd zo uitzien.
Subentiteiten en afdelingen van een entiteit van de Vlaamse overheid kunnen als hoofdmerk of als steunmerk zichtbaar worden gemaakt. Dat beslist de subentiteit altijd eerst in samenspraak met de entiteit waartoe ze behoort.
Er zijn twee situaties:
Je kan ook kiezen voor een baseline gekoppeld aan je naam, gescheiden door een streep.
Het combilogo is een combinatie van het horizontale entiteitslogo en het merklogo. Het combilogo
is een uitzondering die vooral gebruikt wordt als sponsorlogo en op kleine advertenties.
Het entiteitslogo wordt links of rechts uitgelijnd. De vaste ruimte tussen beide logo’s is 4 mm als het merklogo 12,5 mm hoog en het corps van het entiteitslogo 10,6 pt/interlinie 9,6 groot is. Beide logo’s zijn één geheel en worden dus ook samen vergroot of verkleind naargelang het medium. De afstand tussen beide logo’s zal dus groter worden als je het combilogo vergroot.