chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Afgerond experiment: KnowledgeFlow

    KnowledgeFlow & VLAIO: interne kennisdeling en -beheer via online platform


    KnowledgeFlow is een Vlaamse start-up die een platform ontwikkelde om kennis binnen een organisatie vast te leggen, up-to-date te houden én te delen. Dit platform biedt de gebruikers de mogelijkheid bestaande kennis eenvoudig aan te vullen, te ontsluiten en te gebruiken doorheen grote organisaties. Daarnaast biedt het platform ook de mogelijkheid tot een real time overzicht van de evolutie, het gebruik en internalisatie van de kennis binnen de organisatie. Een leermodule kan tenslotte ook zorgen voor automatisch gegenereerde leermomenten voor medewerkers op basis van de opgebouwde kennis in het platform.

    Het Agentschap Innoveren en Ondernemen (VLAIO) is hét aanspreekpunt van de Vlaamse overheid voor alle ondernemers in Vlaanderen. Ze stimuleren en ondersteunen innovatie en ondernemerschap en dragen bij aan een gunstig ondernemersklimaat. De afdeling Data & interne innovatie van VLAIO is momenteel bezig met een analyse om de maturiteit van het informatiebeheer en de kennisdeling binnen de organisatie structureel te verhogen. Anderzijds wil de afdeling ook extra inzetten op het verbeteren van de gebruikerservaring van de (interne) applicaties. Het beter toegankelijk maken van helpinformatie is hierbij een belangrijke component.

    Gezien deze ambitie van VLAIO is de tool van KnowledgeFlow een interessante case om in een Sandbox-experiment uit te werken. Concreet zal VLAIO de tool enkele maanden testen bij de verdere opbouw van een nieuwe FAQ van hun dossierbehandelingssysteem KRIS. Daarbij wil VLAIO deze FAQ ook veel toegankelijker maken. Secretariaatsmedewerkers zullen het platform gedurende het experiment gebruiken om concrete antwoorden te vinden op vragen die ze hebben bij het gebruik van het dossierbehandelingssysteem KRIS. Als basis voor de verdere opbouw van een nieuwe FAQ wordt de bestaande FAQ in het platform opgenomen en zal ze bottom-up verder uitgebouwd worden op basis van nieuwe vragen van de gebruikers. Hierbij zullen zowel tekst als tutorial filmpjes gebruikt worden.