chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    1700 werkt nu nog vlotter dankzij nieuw IT-platform

    dinsdag, 14 mei 2019

    1700, het contactcenter van de Vlaamse overheid, nam op 10 mei 2019 een volledig nieuw IT-platform in gebruik. Het nieuwe platform zorgt ervoor dat voorlichters vlotter werken. Burgers worden snel doorverbonden, een aantal processen werd geautomatiseerd en alle functionaliteiten voor voorlichters staan gebundeld op een nieuwe gebruiksvriendelijke pagina.

    In 2018 verwerkte 1700 897.705 contacten. Om iedereen vlot te kunnen helpen, wordt gebruik gemaakt van verschillende basistools. Die geven alle telefonische, mail en chatcontacten efficiënt door aan de juiste voorlichter en registreren de vragen en contactgegevens van burgers.

    Een nog vlottere werking

    Het nieuwe platform zorgt nu voor een nog vlottere verwerking. Een aantal processen werd geautomatiseerd en alle voorlichters krijgen de functionaliteiten nu gebundeld aangeboden op een nieuwe, gebruiksvriendelijke pagina. API’s verbinden bovendien de kennisdatabank voor voorlichters, de dossierapplicaties en de functionaliteiten.

    Ook anderen infolijnen migreren naar het nieuwe platform

    In de komende 4 weken migreren ook de andere infolijnen in ons Vlaamse overheidscontactcenter naar dit nieuwe platform. Het gaat om het Vlaams Agentschap voor Personen met een Handicap (VAPH), Kind en Gezinlijn, De LijnInfo en nog een 6-tal anderen.

    De voorlichters lieten zich al lovend uit over het gebruiksgemak van het nieuwe platform.