chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    ITIL-audit positief voor Digitaal Vlaanderen

    dinsdag, 23 februari 2021

    ITIL wordt wel eens beschouwd als de service management bijbel voor de IT-industrie. ITIL is een IT Service Management standaard die een aantal goede praktijken aanreikt die organisaties kunnen implementeren in hun processen. Door de procesinrichting te standaardiseren en de IT-dienstverleningsprocessen te aligneren moet volgens ITIL de samenwerking tussen aanbieders en afnemers verbeteren. In januari werden onze diensten doorgelicht met het oog op de ITIL-standaard.

    Digitaal Vlaanderen scoorde met een maturiteitscore van 3 hoger dan het gemiddelde op incident, problem, release en deployment management.  Het audit-rapport concludeert dat de onderzochte processen “voldoende matuur ingericht zijn in lijn met de ITIL-standaard”. We konden volgens Audit Vlaanderen een aantal zaken nog verder verbeteren. Deze aanbevelingen werden opgenomen in het ondernemingsplan voor 2021. 

    “Het positieve resultaat van deze audit was een welkome ondersteuning in ons traject van professionalisering van onze dienstverlening” zegt Henk Smets, coördinator Service Delivery bij Digitaal Vlaanderen. “Maar we hebben geen tijd om even achterover te leunen. De digitalisering bij de overheden gaat razendsnel en de behoeften van de gebruikers veranderen voortduren. We zijn alweer volop bezig met de volgende uitdaging, uniforme service levels voor de hele organisatie.”

    Meer informatie?

    Meer informatie over ITIL vind je op deze pagina.