chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Standaard Servicevoorwaarden maken dienstverlening van Digitaal Vlaanderen transparanter

    dinsdag, 22 juni 2021

    Wie producten of diensten afneemt bij Digitaal Vlaanderen vindt voortaan op de website een duidelijk en transparant overzicht van de servicevoorwaarden. Er werd afgesproken dat alle producten en diensten van het agentschap minimaal beantwoorden aan deze standaard servicevoorwaarden.

    Waarom standaard servicevoorwaarden?

    Als mature en klantgerichte organisatie wil Digitaal Vlaanderen meer duidelijkheid bieden over haar dienstverlening en processen. Om die reden werd eenzelfde minimaal niveau van dienstverlening afgesproken die standaard geldt voor alle producten. Er werden afspraken gemaakt over de minimale beschikbaarheid en ook over de minimale reactie- en oplostijd bij incidenten. Deze tijden hangen af van de ernst van het incident en of het zich binnen of buiten de kantooruren voordoet. Je vindt een overzicht in onderstaande tabel.

    Deze Standaard Service Voorwaarden van Digitaal Vlaanderen zijn het minimale niveau waaraan alle diensten van Digitaal Vlaanderen beantwoorden. Deze worden in de praktijk vaak overtroffen. Dat betekent dat zowel de oplostijd als de reactietijd meestal korter zijn en de beschikbaarheid hoger dan minimaal wordt aangeboden.

     

    Dedicated servicevoorwaarden op aanvraag

    Heb je meer nodig dan de standaard service voorwaarden, dan kan je een offerte voor dedicated servicevoorwaarden aanvragen. Het dedicated service level is een verhoogd niveau van dienstverlening voor wat betreft het incident- en beschikbaarheidsbeheer en rapportering daarover. Bijvoorbeeld de reactie- en oplostijden worden korter en de kantooruren worden uitgebreid. Er zijn meer selfservice mogelijkheden, de monitoring is geautomatiseerd en de rapportering wordt periodiek geëvalueerd met de afnemers. 

     

     

    Indien je dedicated servicevoorwaarden wenst, neem dan contact met ons op via onze contactpagina.

     

    Statuspagina: abonneer op updates

    Je vindt op de pagina met de servicevoorwaarden ook een link naar de statuspagina.  

    Hier kan je de beschikbaarheid en het percentage uptime van een dienst consulteren. De meeste producten en diensten zijn er vandaag al te consulteren. Alle andere volgen in de loop van dit jaar.

    Op vraag van onze gebruikers kwam er op de statuspagina ook een overzicht van geplande onderhoudsmomenten en de geschiedenis van incidenten. Het is bijzonder aan te raden om te abonneren op updates van de door jou gebruikte diensten. Zo word je steeds tijdig ingelicht over eventuele onderbrekingen. Ook een nieuw incident melden, kan je hier doen.

    Meer informatie?

    Meer informatie vind je op deze pagina.

    Statuspagina: https://www.vlaanderen.be/digitaal-vlaanderen/status

    Of contacteer ons.