chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    MAGDA Documentendienst – aansluitingsproces – voorbereiding

    Juridische toets

    Ga na of voor jouw situatie het verzenden van documenten naar de eboxen van burgers en ondernemingen rechtsgeldig is. Dit kan van belang zijn bij jouw keuze van de formule(s) voor het digitaal verzenden van documenten.
    Zie FAQ - Is het elektronisch verzenden rechtsgeldig? 

    Informeer de bestemmelingen vooraf

    Zorg ervoor dat de bestemmelingen vooraf geïnformeerd worden over de te volgen procedures en de rechtsgevolgen die de elektronische verzending van documenten naar de ebox heeft (zie ook het bestuursdecreet van 7 december 2018, artikel II.22).

    Opties bij de aanvraag tot aansluiting

    Beslis op welke manier je de documentendienst zal gebruiken:

    • door integratie van de API
    • via MAGDA Online
    • zowel door integratie van de API als via MAGDA Online

    Bepaal welke kanalen je zal gebruiken voor het verzenden van documenten:

    • Analoog verzenden naar de klassieke brievenbus
    • Digitaal naar de ebox van burgers (zie BOSA ebox )
    • Digitaal naar de ebox van ondernemingen (zie RSZ ebox )
    • Digitaal aangetekend verzenden naar e-mailadres van voorzieningen, burgers, ondernemingen (is momenteel nog niet mogelijk) 

    Afsluiten van overeenkomsten

    Voor het gebruik van de documentendienst moet je verschillende overeenkomsten afsluiten in functie van de gekozen formule.

    • Samenwerkings- en gebruiksovereenkomsten :
    • Verwerkersovereenkomsten in het kader van het verwerken van persoonsgegevens door de verschillende partijen:
      • Verwerkersovereenkomst met Informatie Vlaanderen

        Download dit document, vul het aan en laad het op bij het invullen van het het online aanvraagformulier.

      • Verwerkersovereenkomst met BOSA
      • Verwerkersovereenkomst met RSZ
      • Verwerkersovereenkomst met IPEX
        (IPEX is de achterliggende dienstverlener voor het afdrukken van documenten en het analoog verzenden van de brief)

      Voor de overeenkomsten waarvoor momenteel de documenten nog niet beschikbaar zijn, zal je begeleid worden tijdens het aansluitingsproces.

      Mee te leveren bestanden

      Zorg voor een bestand met het logo van jouw organisatie, dat laad je op bij het invullen van het online aanvraagformulier.

      • Voor gebruik van de ebox voor burgers (max 3MB, jpeg of png)
      • Voor gebruik bij analoge verzending (600x315px, jpeg of png)

      Mee te leveren informatie

      Zorg voor inkoopordergegevens voor de facturen van IPEX: inkoopordernummer, -looptijd, -budget en facturatieadres. Ook deze geef je mee via het online aanvraagformulier.

      Gegevens van IPEX voor je inkooporder:

      IPEX nv
      Landaslaan 5
      1480 Sint-Renelde
      BTW : BE 0429 119 090
      BE94 0018 7638 8814

      Informatieveiligheid

      Neem aandachtig de MAGDA documenten door met betrekking tot informatieveiligheid: Verdeling van verantwoordelijkheden en Logging