chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Klantenbeheer - CRM

    Het Facilitair Bedrijf zet in op CRM

    Disciplines als Klantenbeheer/CRM zijn tegenwoordig ook voor de overheid onmisbaar. Bij het ontwikkelen en aanbieden van dienstverlening stellen we principieel de klant centraal. Dat impliceert dat we onze klanten grondig moeten leren kennen: wat zijn hun wensen en gevoeligheden, hebben we draagvlak voor wat we doen, welke klantengroepen hebben gemeenschappelijke belangen en hoe kunnen we hen bereiken?

    Voor een overheid kan CRM helpen om de belanghebbenden te leren kennen, te activeren, hun engagement te behouden en om doelgericht te communiceren naar de juiste doelgroep.

    Het Facilitair Bedrijf biedt een raamcontract aan zodat klanten toegang tot een CRM platform kunnen krijgen.

    Platform as a Service of PaaS

    ...-as-a-Service! Wat ooit een product was wordt steeds meer als een dienst aangeboden. Waar je vroeger een licentie voor een specifiek product kocht, betaal je nu een maandelijkse bijdrage in ruil voor toegang tot steeds de allernieuwste versie van het programma. 

    PaaS omvat een reeks clouddiensten, in ons geval een CRM-platform vergelijkbaar met een 'blokkendoos', waarmee gebruikers en ontwikkelaars sneller applicaties kunnen configureren en/of bouwen. Het zijn cloudgebaseerde dienst(en) en dus hoef je je geen zorgen te maken over het instellen en onderhouden van servers, over patches, upgrades, authenticatie, enzovoort.

    Procedure: concurrentiegerichte dialoog

    Voor het CRM-platform hebben we gekozen voor een concurrentiegerichte dialoog (CD). Deze gunningsprocedure is een verwezenlijking van de Europese richtlijn 2004/18 EG7 met als hoofddoel een flexibelere procedure te ontwikkelen die het mogelijk maakt om bij bijzonder complexe projecten in overleg te treden met verschillende spelers op de markt en het voorwerp van de samenwerking met de inschrijvers nader te bepalen.

    De procedure bestaat in essentie uit drie grote fasen: een aankondiging/de selectiefase, de dialoogfase (op basis van een beschrijvend document wordt met marktpartijen overlegd waarvan een dialoog wordt gevoerd (zowel op technisch, financieel als juridisch gebied als over eigen oplossingen) en de finale bieding om zo de voorkeursbieder aan te duiden en een contract af te sluiten.

    De belangrijkste gunningscriteria

    1. Hergebruik van functionaliteiten en waar mogelijk van functies (oplossingen).

    2. Configuratie i.p.v. maatwerk om een snellere realisatietijd mogelijk te maken.

    3. Gemak waarmee nieuwe versies van het product kunnen worden geïntroduceerd.

    4. Toegankelijkheid ten behoeve van gebruikers met beperkingen.

    5. Gebruiksgemak zowel qua gebruik als het beheer van de oplossing.

    6. Interoperabiliteit met andere systemen en de ondersteuning van open standaarden.

    7. Data portabiliteit voor import en export van data.

    8. Schaalbaarheid zowel op vlak van functionele uitbreiding als groei in aantal gebruikers.

    9. Mogelijkheden op vlak van collaboratie.

    10. Conformiteit met het VO informatieclassificatie raamwerk.

    11. Tijd, plaats en toestel onafhankelijk werken.

    12. Integratie met het VO-gebruikers- en -toegangsbeheer.

    13. SLA’s waaronder beschikbaarheid.

    14. Total cost of ownership van de oplossing.

    Voordelen voor de afnemers

    crm
    • Lagere investeringskosten en exploitatiekosten
    • Uitgebreid netwerk van collega's die expertise hebben met dezelfde software of platformen
    • Toegang tot producten van marktleiders, op basis van wereldwijde best practices
    • Kortere time to market, langere gebruikshorizon
    • Lagere integratiekosten
    • Gestandaardiseerde kennis rond governance

    Meer info? Vragen?

    Heb je nog vragen of wens je meer informatie, neem dan contact met ons op via Facilipunt

    Meer over CRM

    CRM is een matuur IT-product en het is logisch dat het als een van de eerste in de cloud wordt aangeboden.