chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Mijn personeelsdossier

    Wil je meer weten over je personeelsdossier? Dit wordt beheerd door het Dienstencentrum Personeelsadministratie (DCPA). Je kunt je personeelsdossier inzien en wijzigingen doorgeven. De informatie op deze webpagina is relevant voor personeelsleden van de Vlaamse overheid die klant zijn van het DCPA.

    Je personeelsdossier

    Je personeelsgegevens en informatie over je loopbaan worden bijgehouden in je personeelsdossier. Dit bestaat uit:

    • je Vlimpers-dossier: dit zijn je persoonlijke gegevens in Vlimpers. Je kunt die zelf controleren (Vlimpers > ‘Mijn gegevens’) en ook wijzigen.
    • je e-dossier: dit is een elektronisch dossier dat je vanaf 2020 in Vlimpers kunt raadplegen (Vlimpers > ‘Mijn gegevens’ > ‘Overzicht selfservice’ > ‘Mijn documenten’ > ‘Elektronisch personeelsdossier’). Of bekijk het Vlimpers-instructiefilmpje (weldra beschikbaar). Je vindt er de digitale versie (PDF-bestand) van je papieren documenten zoals je aanstellingsbesluit, aanvraagformulier voor onbetaald verlof of evaluatieverslagen.
    • je papieren dossier: dit zijn de documenten die je (nog) niet terugvindt in je e-dossier. Die documenten worden bewaard door het DCPA. Maak een afspraak met het DCPA als je dit dossier wilt raadplegen.
    Waarom vind je nog niet alle documenten terug in je e-dossier?

    Het DCPA is nog bezig met het digitaliseren van de papieren personeelsdossiers. Daarom is het mogelijk dat je nog niet alle documenten van je papieren dossier terugvindt in je e-dossier.

    Goed om weten: gevoelige documenten (zoals een ontslagdocument of tuchtdossier) zijn afgeschermd en kun je zelf niet zien.

    Wie kan je e-dossier inkijken?

    functie

    documenten zichtbaar* vanaf het moment dat je

    HR-businesspartner

    bij het agentschap/departement werkt

    leidinggevende

    onder de bevoegdheid van je leidinggevende valt

    * in beide gevallen geldt dit voor een termijn van 5 jaar

    Houd je personeelsdossier actueel

    Je zorgt er zelf voor dat je persoonsgegevens, contactgegevens, burgerlijke staat, gezinssituatie, bankrekeningnummer en de gegevens van je partner steeds correct zijn. Wijzigingen kunnen namelijk invloed hebben op:

    • de berekening van de bedrijfsvoorheffing en dus je salaris
    • de toekenning van de haard- of standplaatstoelage
    • bedrag van de fietsvergoeding
    • uitbetaling van je salaris
    • de kinderbijslag

    Hoe je personeelsdossier wijzigen?

    Informatie voor specialisten

    • Instructiefilmpje voor HR-businesspartner (weldra beschikbaar)
    • Instructiefilmpje voor leidinggevende (weldra beschikbaar)

    Contact

    Meer informatie of een vraag?

    Contacteer het Dienstencentrum Personeelsadministratie.


    Suggesties?

    Heb je aanvullingen of een opmerking over deze webpagina? Meld je suggestie(s).