chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    ‘De afwisseling in mijn job zorgt voor een aangename onvoorspelbaarheid – met toch genoeg planbaarheid’

    maandag, 20 december 2021

    In de strijd tegen corona doen sommigen onder ons hun uiterste best om de dienstverlening van de Vlaamse overheid draaiende te houden. Zoals Annick Seghers. Annick werkt als adviseur Interne Controle bij het agentschap Facilitair Bedrijf. Daarnaast is ze coördinator en aanspreekpunt Facility van het Crisiscentrum van de Vlaamse overheid (CCVO). Hieronder vertelt Annick over haar huidige jobs.

    Wat doe je precies?

    ‘Goh, ik heb meerdere rollen binnen mijn functie in het Facilitair Bedrijf. Die zijn vooral coördinerend, ondersteunend en adviserend. Zo ben ik verantwoordelijk voor het bedrijfscontinuïteitsmanagement, coördineer ik het risicobeheer en voer ik interne onderzoeken uit rond efficiëntie en effectiviteit. Om maar een paar taken te noemen.’

    ‘Ik ben ook de contactpersoon integriteit. Afgelopen jaar hebben we met een tijdelijke projectgroep in het agentschap ons integriteitsbeleid – een vertaling van de deontologische code van de Vlaamse overheid – opgesteld en er diverse acties rond opgestart.’

    Hoe is je job veranderd door de coronacrisis?

    ‘Ik kreeg een rol als tijdelijke coördinator bij het CCVO. Ik dacht er mee namens het agentschap. En vertaalde informatie naar het CCVO en de entiteiten van de Vlaamse overheid.’

    ‘Daarnaast merk ik dat ik nu nog intenser samenwerk met collega’s. En: ik heb buiten het agentschap een heleboel nieuwe collega’s ontmoet – vooral digitaal wel.’

    Gids ons eens door een typische werkdag.

    ‘Elke dag is anders. Hoewel ik sommige weken wel een bepaald ritme volg, kan dat de weken erop helemaal veranderen. Vaak omdat andere taken plots – en ongepland – meer aandacht vragen. Zo hadden we deze zomer allerlei telefonieproblemen. Ook wateroverlast in enkele grote kantoorgebouwen, door de hevige regenval. Ik coördineer dan mee het crisismanagement.’

    ‘Ik werk nu nog intenser samen met collega’s.’
    Annick Seghers

    Wat vind je het tofst aan je job?

    ‘De afwisseling. Die zorgt voor een aangename onvoorspelbaarheid, terwijl je toch nog genoeg kunt plannen.’

    ‘Ik haal ook veel voldoening uit de samenwerking met collega’s. Uit het samen dingen verwezenlijken, en de synergie daarrond. Ik heb het gevoel dat ik bijdraag aan de goede werking van mijn agentschap en de Vlaamse overheid.’

    Wat is voor jou het grootste voordeel van het thuiswerk?

    ‘Dat je kiest hoe je die vrijgekomen reistijd invult. Je kan wat schuiven in je uren en ’s avonds eens wat langer doorwerken. Of vroeger beginnen.’

    ‘Het is ook dankzij thuiswerk dat ik mijn gezin vaker zie. Mijn kinderen hebben heel erg voor mij gezorgd tijdens lange en drukke dagen. Op moeilijke momenten vragen ze me hoe het gaat of brengen ze me eens een lekkere snack. Da’s fijn.’

    Wat helpt jou als je eens een baaldag hebt?

    ‘Gaan wandelen met mijn honden. Ik volg een pad bij mij in de buurt, en dat is zonder twijfel een van de mooiste wandelingen in de Druivenstreek. Je passeert er holle wegen en komt op een bepaald moment uit op een uitgestrekt plateau: echt de moeite.’

    ‘Soms speel ik een gezelschapsspel, zoals rummikub. Dat draait voor een stuk om geluk, en voor een stuk om tactiek. Ook lezen vind ik fijn. Maar dan wel het liefst ontspannende lectuur. Vooral romans, en af en toe eens een waargebeurd verhaal.’