chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Afsluiting GSM-nummers die niet gemigreerd zijn naar Proximus

    woensdag, 5 juni 2019

    Er zijn een nog steeds nummers die niet gemigreerd zijn naar Proximus. Ondanks de verschillende herinneringsberichten en sms’en.

    Die nummers worden in de loop van juni in soft suspension geplaatst bij Orange. Bellen, sms’en of surfen kan dan niet meer. Ben jij er een van en wil je opnieuw kunnen bellen, sms’en of surfen vanop je toestel, dan dien je naar Proximus te migreren voor eind juni. Nummers die toebehoren aan de Vlaamse overheid kunnen immers niet meer op het Orange-netwerk blijven en moeten overgezet worden naar Proximus.

    Wat moet je doen indien je je nummer toch nog wilt gebruiken en het dus niet afgesloten mag worden?

    1. Je maakt een melding in Facilipunt of wendt je tot je dossierbeheerder telefonie. De lijst met dossierbeheerders is te raadplegen op https://overheid.vlaanderen.be/dossierbeheerders-telefonie
    2. Indien je over een splitprofiel beschikt, bezorgt de dossierbeheerder jou een formulier waarin je jouw privégegevens aanvult. Nadien onderteken je het document en bezorg je het aan je dossierbeheerder.
    3. Je dossierbeheerder laat het nummer tijdelijk (in afwachting van de migratie naar Proximus) bij Orange terug activeren.
    4. Je dossierbeheerder bezorgt jou een Proximus-simkaart en zorgt ervoor dat Proximus over alle informatie beschikt om het nummer op het Proximus-netwerk te activeren. Jij ontvangt dan een sms van Proximus met de verdere procedure die je dient te volgen.