chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Digitale postbedeling op komst

    vrijdag, 12 november 2021

    Het Facilitair Bedrijf komt met een nieuwe dienstverlening: DigiPost, scanning en verdeling van analoge poststukken voor de Vlaamse overheid.

    Vele collega’s ontvangen vandaag nog poststukken. Onder impuls van het telewerk zijn entiteiten gestart met het scannen en digitaal verdelen van post. Elke entiteit organiseert dit momenteel zelf, elk op een andere manier. Het Facilitair Bedrijf wil de entiteiten van de Vlaamse overheid maximaal ondersteunen en een duurzame oplossing aanbieden. Dankzij de digitale postbedeling, of DigiPost, kunnen entiteiten en medewerkers zich weer volop richten op de kerntaken.

    Start bij de grote kantoorgebouwen

    DigiPost wordt de standaard voor alle gebouwen in beheer bij Het Facilitair Bedrijf. De uitrol van deze dienstverlening zal gefaseerd gebeuren: er wordt gestart met de entiteiten gehuisvest in de grote kantoorgebouwen en daarna volgen de andere gebouwen in hun beheer. Andere locaties van de Vlaamse overheid kunnen evengoed gebruikmaken van DigiPost. Meer informatie over de timing en hoe intekenen, wordt later bekendgemaakt. 

    Lees meer over deze nieuwe dienstverlening