chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Gebouw Toerisme Vlaanderen behaalt A-label voor toegankelijkheid

    woensdag, 15 januari 2020
    Hanane Bouzammour, Patrick Hellemans en Elly Servranckx

    Het gebouw van Toerisme Vlaanderen aan de Grasmarkt in Brussel behaalde eind 2019 het A-label ‘toegankelijk kantoorgebouw’ van Inter. Hanane Bouzammour, Patrick Hellemans en Elly Servranckx werkten mee.

    'Een A-label betekent dat het gebouw bruikbaar is voor iedereen, maar dat sommige mensen wel hulp nodig hebben tijdens hun bezoek. Het label is een mooie beloning voor onze diverse inspanningen rond toegankelijkheid', zegt Elly van Het Facilitair Bedrijf.

    Engagement voor toegankelijkheid

    Toerisme Vlaanderen is overtuigd van het belang van toegankelijkheid en dus ook van het belang van een toegankelijk gebouw. 'Samen met Inter gingen we de uitdaging aan om het Grasmarkt gebouw zo toegankelijk mogelijk te maken, zowel voor medewerkers als voor bezoekers', vertelt Hanane van Het Facilitair Bedrijf.

    'We ondernamen verschillende initiatieven om de toegankelijkheid te verbeteren. Van ingrepen in het gebouw tot informatie op de website. Zo ging de toegankelijkheid voor rolstoelgebruikers in het gebouw er sterk op vooruit.'

    Ook de informatie over bereikbaarheid, de dienstverlening voor dragers van een hoorapparaat en de toegankelijkheid voor slechtzienden is erg verbeterd dankzij duurzame en geïntegreerde oplossingen.

    Het goede voorbeeld

    'Intern is er een groot draagvlak voor onze inspanningen rond toegankelijkheid. Door onze medewerkers in het gebouw te informeren over elke aanpassing, was de interne betrokkenheid bij dit project groot', vertelt Patrick van Toerisme Vlaanderen

    Het initiatief past bovendien volledig binnen de visie van Toerisme Vlaanderen. 'We vinden dat iederéén volop moet kunnen genieten van wat Vlaanderen te bieden heeft. Met het behaalde A-label geven we nu ook zelf het goede voorbeeld aan de toeristische sector', voegt Patrick toe.

    Het A-label voor ‘toegankelijk kantoorgebouw’

    Het herkenbaar A-label maakt in één oogopslag het toegankelijkheidsniveau van het gebouw duidelijk. Bezoekers vinden het terug aan de inkom.