Gebruiksbeheer Vlaamse overheid - Lokale beheerders: vul e-mailadressen in

vrijdag, 4 augustus 2017

Vul steeds het veld “e-mailadres” aan wanneer een nieuwe werkrelatie wordt gemaakt. Doe dit zeker voor jezelf en voor de werkrelaties waarvoor je lokale beheerder bent! Voor lokale beheerders is deze kleine aanvulling zeer nuttig: Gebruikersbeheer kan je via die weg makkelijk contacteren en informeren. Sowieso is het voor alle gebruikers handig als je steeds een up to date e-mailadres invult. Voor de toepassingen Facilipunt of de Digitale Handtekenmap is een e-mailadres zelfs vereist om toegang te kunnen krijgen.

E-mailadressen komen niet mee uit Vlimpers, je moet ze dus zelf invullen.

Het gebruikersrecht “e-mailadresregistratie” bestaat niet meer. E-mailadressen die daar waren ingegeven werden overgenomen in het infoveld bij de werkrelatie-informatie van de werkrelatie waarop het recht was toegekend.

En voor de nieuwsgierigen onder jullie: we zijn momenteel concrete stappen aan het zetten om ook voor het “e-mailadres” de centrale AD en LDAP van de Vlaamse overheid te laten vullen vanuit het Gebruikersbeheer. Deze functionaliteit staat al langer op de wishlist van veel mensen. We moeten deze overstap met de nodige omzichtigheid plannen en we willen dit gecontroleerd doen. Hou deze nieuwsbrief in de gaten om te weten wanneer we zover zijn.