chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Jaarverslag 2017 van Audit Vlaanderen

    donderdag, 7 juni 2018

    In het jaarverslag van 2017 geeft Audit Vlaanderen een kort en toegankelijk overzicht van de belangrijkste elementen van zijn activiteiten in 2017.

    Lokale besturen

    Het aantal audits bij de lokale besturen nam in 2017 aanzienlijk toe, van 58 in 2016 naar 77 in 2017. Audit Vlaanderen zette voor de lokale besturen in 2017 sterk in op de thema-audits ‘Instroom van medewerkers’ en ‘Informatiebeveiliging’.

    Ook de globale rapporten over de thema-audits ‘Aankoop- en contractbeheer van leveringen en diensten’ en ‘Aankoop en opvolging van werken’ werden gepubliceerd.

    Vlaamse administratie

    Bij de Vlaamse administratie werden in 2017 43 audits uitgevoerd. Dit waren onder meer audits waarbij een inschatting van de maturiteit van het risicomanagement werd gedaan.

    Ook de thema-audit ’Informatiemanagement’ en het globaal rapport hierover leverden een belangrijke bijdrage voor de optimalisatie van de organisatiebeheersing bij de Vlaamse administratie. Eind 2017 werd voor 25 entiteiten een beleidsgericht rapport opgesteld, met een samenvatting van het resultaat van de auditwerkzaamheden bij de betrokken entiteit.

    Voor zowel het auditcomité van de Vlaamse administratie als het auditcomité van de lokale besturen vind je in het jaarverslag onder meer een overzicht van wat er in 2017 tijdens de vergaderingen werden behandeld.  

    Je kunt het volledige jaarverslag 2017 lezen op de website van Audit Vlaanderen.