chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Je NMBS-abonnement verlengen? Dat doe je zo

    vrijdag, 22 februari 2019
    NMBS (Foto: BelgaImage/Jonas Haemers)

    Sinds begin 2019 voert de NMBS een nieuw facturatiesysteem in voor de abonnementen woon-werkverkeer. Dat geldt voor alle NMBS-abonnementen van personeelsleden van de ministeriediensten van de Vlaamse Gemeenschap.

    Ben je een personeelslid van 1 van deze ministeriediensten? Dan moet je voortaan naar het loket met een attest (zie verder) om je abonnement te verlengen, aansluitend op de lopende periode. De verlenging van je abonnement kan enkel aan het loket en niet via ‘My NMBS’ of aan de automaten.

    Opgelet: ben je een personeelslid van een andere Vlaamse overheidsdienst of een personeelslid van DAB's Loodswezen en Vloot, dan verandert er niets voor jou.

    Hoe vraag je deze verlenging aan?

    Ten laatste 1 week voordat je abonnement in 2019 vervalt, krijg je van het Dienstencentrum Personeelsadministratie een attest toegestuurd dat je meeneemt naar het loket.

    Als je MOBIB-kaart (dit is de kaart waarop je abonnement wordt opgeladen) of papieren treinkaart vervalt in 2019, krijg je ook een nieuwe MOBIB-kaart of papieren treinkaart. Je hoeft niets te betalen.

    Meer informatie over de verlenging van een abonnement vind je op de website ‘woon-werkverkeer: openbaar vervoer’.

    Heb je nog vragen? Contacteer het Dienstencentrum Personeelsadministratie via het Vlimpers-contactformulier of via het nummer 02 553 60 00.