chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Nieuw raamcontract voor koffie en stand van zaken raamcontract warmedrankenautomaten

    vrijdag, 16 juli 2021

    De aankoopcentrale van Het Facilitair Bedrijf sloot een nieuw raamcontract voor het leveren van koffie uit eerlijke handel. Via dit bericht informeren we je over de verschillende producten in dit raamcontract. Daarnaast geven we je ook een update over het nieuwe raamcontract voor warmedrankenautomaten.

    Koffie uit eerlijke handel

    Dit raamcontract bevat verschillende soorten koffie. We sloten het contract met twee leveranciers.

    • Bij Koffie Sint-Michel nv vind je twee soorten gemalen koffie uit eerlijke handel. Deze koffie is voornamelijk geschikt voor vergaderingen of op werkplekken waar geen warmedrankenautomaat staat. 
      Daarnaast kan je via het raamcontract met Koffie Sint-Michel ook theebuiltjes, melk, suiker, onderhoudsproducten voor koffieapparaten… bestellen.
      Meer info over het raamcontract met Sint-Michel.
    • Bij Sligro ISPC Belgium nv kan je terecht voor bonenkoffie maar ook  gewone en cafeïnevrije gemalen koffie voor volautomatische koffiemachines.
      Meer info over het raamcontract met Sligro ISPC Belgium nv.

    De aangeboden koffie werd beoordeeld op prijs, kwaliteit en duurzaamheid van de aangeboden producten.

    Stand van zaken raamcontract warmedrankenautomaten

    In december informeerden we je over de stand van zaken van het nieuwe raamcontract voor warmedrankenautomaten. We kwamen ook terug op de feedback die we van klanten ontvingen over het vorige contract. Ondertussen is het bestek finaal voor goedkeuring door onze Inspectie van Financiën en publicatie.
    In het raamcontract voorzien we twee formules: een huurformule en een full serviceformule.

    • In de huurformule betaal je een maandelijkse huur voor het toestel. De leverancier voorziet daarbij minstens één keer per jaar een onderhoud. Voor het dagelijks onderhoud, bijvullen en reinigen sta je zelf in, alsook voor het aankopen van de bijhorende verbruiksproducten via het raamcontract.
    • In de full serviceformule betaal je een maandelijks bedrag voor zowel de huur als het dagelijks onderhoud, bijvullen en reinigen van de automaat. Daarnaast betaal je een bedrag voor elke consumptie.
      We voorzien zowel instant- als bonenautomaten, in zowel vrijstaande als tafelmodellen. Alle automaten kunnen ook uitgerust worden met een betaalsysteem.

    De automaten met een snelle doorloop, die gebruikt kunnen worden voor bijvoorbeeld grote auditoria waar op een korte tijd veel consumpties gevraagd worden, zullen in een apart contract worden opgenomen. We onderzoeken nog in welke mate dit contract ook voor andere entiteiten zal worden opengesteld.

    Het raamcontract zal een looptijd hebben van vier jaar. Elke hoofdbestelling op dit raamcontract heeft een eigen looptijd van vijf jaar.
    Meer informatie over de wijze van afname, de looptijd en de verschillende types volgt na de sluiting van het contract. De sluiting wordt verwacht in het najaar.

    Inloggen?

    Als je de bovenstaande pagina’s bezoekt van op het netwerk van de Vlaamse overheid, dan ben je in principe automatisch ingelogd. Krijg je toch een foutmelding, dan kan je je rechtsboven de pagina inloggen. Als je pagina’s van buiten het netwerk bezoekt, zal je sowieso moeten inloggen met eID of burgertoken. Klik hiervoor rechts bovenaan op “Inloggen”.

    Meer informatie? Vragen?

    Indien je meer informatie wenst, of een specifieke vraag hebt, aarzel niet hiervoor contact op te nemen met onze Facilipunt medewerkers via www.facilipunt.be of telefonisch op (02 55)3 20 00 of via mail naar facilipunt@vlaanderen.be

    Feedback?

    Als je opmerkingen, suggesties… hebt bij deze raamovereenkomst of andere raamovereenkomsten van Het Facilitair Bedrijf, dan kan je dit melden via de Feedbackknop die je terugvindt op elke pagina in onze catalogus.