chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Release Toegangsbeheer 2017.4 en overzicht geplande releases

    donderdag, 1 februari 2018

    Op 31/12/2017, 10/01/2018 en 26/01/2018 zette Het Facilitair Bedrijf functionaliteiten voor Toegangsbeheer in de testomgeving. Er was geen enkele onbeschikbaarheid door deze releases. Aanmelden kon zonder onderbreken bij alle toepassingen en wie aan het werk was in een toepassing, kon aan het werk blijven.

    Op 16/02/2018 brengt Het Facilitair Bedrijf alle nieuwe functionaliteiten uit deze releases naar de productieomgeving van het Toegangsbeheer.

    Het Facilitair Bedrijf finaliseert zo snel mogelijk de releasenotes.
    De grootste wijzigingen:

    1. Groep van applicaties voor interne toepassingen (fase 2)
    2. Aanmelden vanuit authenticatiecomponent in headerbalk van het Burgerloket
    3. Open ID Connect optimalisatie: short lived refresh token, auditing, dos-protectie inbouwen, caching keys,…   
    4. Smart autoselect (fase 2)
    5. Office 365 integratie met het Toegangsbeheer van de Vlaamse overheid
    6. Callback webservice (API) voor update van organisatiekeuze
    7. Bugfixes
    8. Integratie met Itsme® (meer informatie) (externe link)
    9. Circle of trust voor toepassingen (fase 2)

    Dit zijn de volgende geplande releases voor Toegangsbeheer van de Vlaamse overheid:

    • 9/02/2018 testomgeving (technische release)
    • 16/02/2018 productieomgeving (functionele release)
    • 2/03/2018 productieomgeving (technische release)
    • 20/04/2018 testomgeving (functionele release)
    • 4/05/2018 productieomgeving (functionele release)

    Ondervind je toch problemen, aarzel dan niet om onze helpdesk 1700 te contacteren.
    Heb je feedback over het Toegangsbeheer, over onze communicatie, over onze release of de releasenotes, … laat dan gerust iets weten via gebruikersbeheer@vlaanderen.be(link stuurt een e-mail) (link stuurt een e-mail).