chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Smart Wifi wordt Public Wifi

    vrijdag, 6 september 2019

    Eind augustus werd de Smart wifi veranderd naar Public wifi. Het gaat enkel om een naamsverandering, de gekende functionaliteiten blijven behouden.

    Met Public Wifi moet je geen mobiele data meer te verbruiken als er in de buurt een Proximus wifinetwerk ter beschikking wordt gesteld. Om deze overgang vlot te laten verlopen van Smart wifi naar Public wifi, moet je zelf nog een aantal aanpassingen te doen.

    1. Je moet de laatste versie van de My Proximus app installeren op je toestel
    2. Pas daarna je profiel aan. Dit doe je door de My Proximus app te openen en daarna de rubriek ‘Producten’ te kiezen. Nadien ga je naar ‘Apps’ en daar volg je de gids om de Public wifi te activeren.

    Een uitgebreide handleiding kun je terugvinden op https://overheid.vlaanderen.be/mobiele-telefonie onder de titel ‘Praktische informatie & veelgestelde vragen’ en kies daar de ‘Infowijzer Public wifi’.

    Voor meer technische vragen hebben of hulp bij het installeren & activeren van de Public Wifi oplossing, kan je Proximus contacteren 0800 14 888.

    Opmerking: als je foutmeldingen zou krijgen of deze bovenstaande stappen toch niet werken, dan is je profiel waarschijnlijk niet correct of heb je er geen toegewezen gekregen. Een andere mogelijkheid is dat je certificaat niet correct geïnstalleerd is.