chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Toegangsbeheer – Uitfasering VO-token vanaf 28 februari

    donderdag, 30 januari 2020

    Het gebruik van de VO-token zal vanaf 28 februari niet langer mogelijk zijn, als je wilt aanmelden via het Toegangsbeheer van de Vlaamse overheid.

    Waarom wordt het VO-token stopgezet?

    Het Toegangsbeheer evalueert periodiek de authenticatiemiddelen die worden gebruikt om je aan te melden. Daarbij promoot het Toegangsbeheer de authenticatiemiddelen, ook wel bekend als digitale sleutels, die een hoog authenticatieniveau hebben en kijken we naar de gebruikerspopulatie.

    Het VO-token is één van de eerdere digitale sleutels en heeft een relatief lager authenticatieniveau, waardoor het authenticatiemiddel niet gebruikt kan worden bij toepassingen die vragen om een hoger authenticatieniveau. Het VO-token geeft als digitale sleutel dus tot minder toepassingen toegang. We zien logischerwijs dat er bijna geen gebruikers meer zijn die kiezen voor het VO-token om aan te melden.

    De lage gebruikerspopulatie en het relatief lagere authenticatieniveau maken dat we het VO-token op 28 februari stopzetten bij het aanmelden via het Toegangsbeheer.

    Heb je nog geen andere authenticatiemiddel?

    Ga dan naar mijn digitale sleutels en activeer een ander authenticatiemiddel.

    Contacteer ons

    Ondervind je toch problemen bij het activeren van digitale sleutels, aarzel dan niet om onze helpdesk 1700 te contacteren of je IT-verantwoordelijke.

    Heb je feedback over het Toegangsbeheer of de communicatie? Contacteer ons via toegangsbeheer@vlaanderen.be