chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Toerisme Vlaanderen lanceert TikTok-campagne

    vrijdag, 15 mei 2020
    meisje houdt hand voor gezicht, campagnebeeld voor #myensor

    Toerisme Vlaanderen lanceert samen met Toerisme Oostende een campagne om jonge kunstliefhebbers warm te maken voor de kunst van Ensor. Via het populaire kanaal TikTok werd de campagne #MyEnsor gelanceerd.

    Kinderen worden uitgedaagd om een eigen masker te creëren en daarna het ware gelaat te tonen dat erachter schuilt. De link met James Ensor is snel gelegd, want laat maskers nu net het bekendste thema zijn uit de werken van deze Vlaamse Meester. Aan de campagne is ook een wedstrijd gekoppeld: de 3 TikTokkers met de origineelste inzending winnen elk een citytrip naar Oostende.

    Peter De Wilde, CEO van Toerisme Vlaanderen vertelt: Ook in deze bijzondere tijden willen we ons erfgoed op een relevante manier tot in de huiskamers van een cultuurminnend publiek brengen. TikTok lijkt ons het geschikte kanaal om de figuur Ensor bij een jong publiek te introduceren. Wie weet kunnen die kinderen bij het kiezen van de volgende vakantiebestemming hun ouders overtuigen om een bezoek te brengen aan Oostende.'

    Lees meer over de campagne op de website van Toerisme Vlaanderen.