chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Update maatregelen gebouwen en dienstverlening tot 10 mei

    maandag, 27 april 2020

    Laatste update (i.k.v. de bekendmaking op 24 april van de exitstrategie)

    Alle maatregelen blijven onveranderd gelden tot en met 10 mei.

    Algemene toegankelijkheid gebouwen

    • De gebouwen blijven open en blijven dus toegankelijk
    • maar UITSLUITEND voor personeelsleden (met badge) die een taak hebben die alleen in een van de kantoorgebouwen kan uitgevoerd worden. Bewakers kunnen geen extra rechten toekennen.
    • tussen 9u en 16u - alleen op weekdagen.
    • personen met 24-uursbadge of waarvoor dit tijdelijk werd aangevraagd, kunnen ook vanaf 8u en tot 18u in het gebouw, maar moeten zich aanmelden bij de bewaker die op dat moment de veiligheid van het gebouw bewaakt.
    • voor 8u en na 18u zijn de toegangsalarmsystemen geactiveerd.
    • voor het publiek en bezoekers zijn de gebouwen tot nader order gesloten
    • qua verwarming en verluchting wordt het weekendregime gehanteerd
    • toegang tot de parking van je gebouw blijft behouden (parkingrechten blijven onveranderd)

    De lokale medewerkers van het team gebouwcoördinatie van Het Facilitair Bedrijf kunnen mensen op hun aanwezigheid in een gebouw aanspreken.  

    Specifieke situatie per gebouw

    Voor elk van de grote kantoorgebouwen kunnen er specifieke maatregelen gelden.
    Raadpleeg daarvoor de gebouwpagina van elk gebouw (kies rubriek 'gebouwinfo').

    Bewaking en onthaal

    Bewaking en onthaal blijven aanwezig.

    Verzending

    De verzending is dagelijks open van 9u tot 12u.

    • Inkomende post: Bpost levert (tussen 30 maart en 19 april) de inkomende post op dinsdag en donderdag in de grote kantoorgebouwen. Zoals gebruikelijk sorteert Het Facilitair Bedrijf de ongeopende post. De entiteiten beslissen zelf of ze hun post komen halen en wanneer ze dat doen. De post wordt niet geopend of ingescand.
    • Inkomende pakketten: alle pakjes worden aangenomen door onze medewerkers zonder dat daarbij een handtekening gevraagd wordt van de bestemmeling of dienst.
    • Uitgaande post: EasyPost garandeert een dagelijkse ophaling van de uitgaande post. Indien wijzigingen nodig zijn voor de ophaling zoals uur, locatie,… dient contact opgenomen te worden met EasyPost: +32 50 69 86 11. Mailen kan naar: backoffice@easypost.eu en ellen.goemaere@easypost.eu. Vermeld duidelijk over welk gebouw het gaat en voor welke duur (kan overigens nog verlengd worden).
    • Post en pakjes naar bestemmingen buiten Europa: door het afnemend aantal vluchten en de verminderde capaciteit van vluchten, kan Bpost tijdelijk geen post en pakjes versturen. Bpost aanvaardt daarom met onmiddellijke ingang geen brieven, pakjes en EMS-zendingen meer bestemd voor landen buiten Europa. Dit blijft zo tot er opnieuw voldoende transportcapaciteit is.

    Douches

    De douches in de grote kantoorgebouwen zijn afgesloten.

    Schoonmaak

    • Er is geen (algemene) schoonmaak meer op de verdiepingen (dus in de kantoorzone).
    • Schoonmaakmedewerkers zorgen voor een permanentie in het gebouw: zij zijn aanwezig op het gelijkvloers (daar waar personeelsleden passeren aan het onthaal, de verzending,…).
    • Indien een VO-collega zich in de kantoorzone begeeft (voor de continuïteit van de dienstverlening van zijn/haar entiteit) dan moet hij/zij dit melden aan het onthaal of aan de schoonmaakmedewerker.
      Aan het onthaal ligt er een lijst die de klant invult op welke verdieping/zone men zich bevindt. Hij/zij krijgt een geplastificeerde en ontsmette affiche mee die hij/zij op de gebruikte bureau moet leggen, zo weet de schoonmaakmedewerker welke bureau dient te worden gereinigd.

    Catering

    De catering dienstverlening (restaurants, koffiebars, broodjesbars) wordt tot nader order opgeschort.

    Belangrijk! Schakel niet zelf de koffieautomaten op de kantoorverdiepingen en vergaderverdiepingen uit. Het team uitbating van elk gebouw geeft telkens aan de operator van de koffiemachines door waar er inactiviteit is. Je hoeft dus zelfs niets te doen. Wil je toch iets melden aan het team uitbating van je gebouw? Doe een melding in Facilipunt.