chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Workshops Archiefbeheerstool voor Vlaamse overheid

    dinsdag, 24 september 2019

    Het Facilitair Bedrijf van de Vlaamse overheid organiseert in de periode eind oktober tot eind november een aantal workshops met als doel om de behoeften van de Vlaamse overheid voor een analoge archiefbeheerstool in kaart te brengen.  

    Context  

    Het Facilitair Bedrijf beheert het centrale analoge archiefdepot (depot te Vilvoorde) van de Vlaamse overheid. De komende jaren zet Het Facilitair Bedrijf bijkomend in op de overname van het beheer van de archiefruimten in de grote kantoorgebouwen van de Vlaamse overheid. Om deze archiefruimten en -depots op een efficiënte manier te beheren is een analyse gestart die de eigen behoeften voor een nieuwe archiefbeheerstool in kaart moet brengen.

    Denk bijvoorbeeld aan:  

    • Functionaliteiten om te beschrijven  
    • Bewaartermijnen op te volgen  
    • Vernietigingen uit te voeren  
    • Ter beschikking te stellen aan gebruikers 
    • Het volledige logistiek management 

    Workshops

    Tijdens deze workshops willen we specifiek zicht krijgen op de noden, behoeften en verwachtingen van de entiteiten van de Vlaamse overheid. Voor de lokale overheden worden afzonderlijke workshops ingericht.  
    Deze nieuwe archiefbeheerstool moet maximaal geïntegreerd zijn met het serieregister, het e-depot en het publieksportaal dat in het kader van Digitaal Archief Vlaanderen wordt opgezet.  

    Op 19/11 en 29/11 worden in Brussel een tweetal interactieve workshops ingericht. Om zoveel mogelijk input te krijgen kan er slechts één medewerker per organisatie deelnemen. Ook zal er tijdens de tweede workshop verder worden gebouwd op de eerste sessie. We willen dus benadrukken dat wanneer je je inschrijft, je verwacht wordt op beide sessies.

    Interesse om mee te helpen nadenken over onze nieuwe oplossing voor inhoudelijk en materieel beheer?
    Schrijf je in!