Gedaan met laden. U bevindt zich op: Doorstroom van personeelsleden In- en doorstroom

Doorstroom van personeelsleden

Sta je als HR-verantwoordelijke binnen de Vlaamse overheid in voor de doorstroom van personeelsleden en ben je op zoek naar meer informatie? Hieronder lees je meer over de administratieve wijzigingen.

Administratieve wijzigingen

Als HR-verantwoordelijke sta je in voor het doorgeven van administratieve wijzigingen (zonder voorafgaande selectieprocedure) zoals:

  • standplaatswijziging
  • wijziging dienst
  • functiewijziging
  • vrijwillige terugzetting in graad
  • tijdelijke functieverzwaring
  • wijziging of verlenging van een contract
Opgelet

De arbeidsovereenkomstenwet beperkt het opeenvolgende gebruik van:

  • arbeidsovereenkomsten voor bepaalde duur en duidelijk omschreven werk
  • vervangingsovereenkomsten

Lees meer onderaan deze webpagina.

Hoe wijzigingen indienen?

Administratieve wijzigingen indienen: procedure voor klanten van het Dienstencentrum Personeelsadministratie (DCPA)

Regelgeving bij opeenvolgende arbeidsovereenkomsten

Je mag in principe geen opeenvolgende arbeidsovereenkomsten voor bepaalde duur en duidelijk omschreven werk en opeenvolgende vervangingsovereenkomsten tussen dezelfde partijen (binnen 1 juridische entiteit) afsluiten. Het is wel toegelaten als de totale duur niet langer is dan 2 jaar

Bevordering en horizontale mobiliteit

Maakt je organisatie gebruik van Vlimpers Rekrutering, dan verloopt de doorstroom voor bevordering en horizontale mobiliteit automatisch, indien er een selectieprocedure aan vooraf gaat. Lees meer op de webpagina over nieuwe indiensttredingen.

Is dit niet het geval, dan bezorg je de nodige informatie nog altijd via Vlimpers(opent in nieuw venster) > tegel ‘Vragen?’ > Vlimpers-contactformulier aan het DCPA. Voeg de ingevulde indiensttredingsfiche en eventueel andere bijlagen toe als bijlage van je vraag. Een overzicht van alle formulieren vind je op de webpagina voor nieuwe indiensttredingen.