chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Aansluiten op Digitaal Archief Vlaanderen

    Elke aansluiting op de platformen van Digitaal Archief Vlaanderen begint met één of meer verkennende gesprekken waarna een formeel intakegesprek volgt. Na afronding van dit intakegesprek krijgt je als klant toegang tot het klantportaal dat zowel toegang geeft tot algemene informatie (bv. de handleidingen) als tot specifieke documenten op maat van elke klant (bv. de ondertekende toetredingsovereenkomst). Tijdens het intakegesprek geef je als klant ook aan welk platform (Serieregister en/of E-depot) je wilt activeren. 

    Indien je wilt aansluiten, neem contact op met Digitaal Archief Vlaanderen.

    Aansluitingsproces

    • 1

      Verkennende gesprekken

      We lichten de dienstverlening van Digitaal Archief Vlaanderen en de applicaties toe. Daarnaast kijken we naar de specifieke situatie en noden van jouw organisatie

    • 2

      Intakegesprek

      Tijdens het intakegesprek overlopen we de toetredingsovereenkomsten van de platformen die je wil afnemen, noteren we enkele gegevens (bv. informatiebeheerder, DPO, contactpersoon …) waarna de overeenkomst digitaal ondertekend wordt.

    • 3

      Aansluiting op DAV en activatie van de vereiste diensten

      We activeren de benodigde platformen waarna je toegang hebt tot de platformen. Daarnaast kan je op het klantportaal specifieke informatie voor jouw organisatie vinden(facturen, verslagen van overleg, de ondertekende toetredingsovereenkomst) en algemene informatie over de platformen die je gebruikt (documentatie, opleidingspakketten, …). 

    • 4

      Ondersteuning voor geactiveerde diensten

      Nadat de platformen geactiveerd zijn, heb je toegang tot de volledige dienstverlening :  

      • Toegang tot de helpdesk  
      • Functionele ondersteuning 
      • Lidmaatschap van de gebruikersgroep

      Meer informatie over de ondersteuning

    Activatieproces Serieregister

    • 1

      Opzet omgeving

      Tijdens deze stap zet Digitaal Archief Vlaanderen een omgeving op in het Serieregister voor jou als klant. We brengen tegelijkertijd je toegang tot het klantportaal in orde. 

    • 2

      Opleiding

      We geven een opleiding aan de personen die effectief aan de slag gaan in het Serieregister. Indien nodig voorzien we ook een opleiding over IDM (het gebruikersbeheer) voor de lokale beheerder van jouw organisatie. 

    • 3

      Activatie

      Pas na de opleiding beschouwen we de activatie van als afgerond. Na activatie kan je gebruik maken van de volledige ondersteuning.

    • 4

      Nazorg

      Een medewerker van Digitaal Archief Vlaanderen zal  tijdens de eerste maanden regelmatig polsen of alles duidelijk is en/of er bijkomende ondersteuning nodig is. 

    Activatieproces E-depot

    Vooraleer de activatie van het E-depot kan worden opgestart, moet het Serieregister geactiveerd worden. De informatie in het Serieregister zorgt er namelijk voor dat de digitale objecten in het E-depot (efficiënt) kunnen worden beheerd.
    Beide activaties kunnen natuurlijk perfect parallel lopen.

    • 1

      Verkennende gesprekken (optioneel)

      Deze stap is alleen nodig als jouw organisatie het E-depot later dan het Serieregister laat activeren.  

      We gaan in op de behoeften van jouw organisatie:

      • Is er nood aan pre-ingest? 
      • Zijn er integraties met bedrijfsapplicaties nodig? 
    • 2

      Opzet omgeving

      Tijdens deze stap zet Digitaal Archief Vlaanderen een omgeving op in het E-depot voor jou als klant. We brengen tegelijkertijd je toegang tot het klantportaal in orde. 

    • 3

      Opleiding

      We geven een opleiding aan de personen die effectief aan de slag gaan in het E-depot.
      Indien nodig voorzien we ook een opleiding over IDM (het gebruikersbeheer) voor de lokale beheerder van jouw organisatie. 
      Voor medewerkers die enkel informatie raadplegen en dus niet invoeren, voorzien we train-de-trainer pakketten en documentatie.
      Opleiding over de API’s wordt enkel voorzien voor een effectief integratietraject. 

    • 4

      Activatie

      Pas na de opleiding beschouwen we de activatie van als afgerond. Na activatie kan je gebruik maken van de volledige ondersteuning.

    • 5

      Nazorg

      Een medewerker van Digitaal Archief Vlaanderen zal  tijdens de eerste maanden regelmatig polsen of alles duidelijk is en/of er bijkomende ondersteuning nodig is.