chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Netwerk Klachtenmanagement

    Sinds 2001 heeft de Vlaamse overheid een klachtendecreet. Maar klachtenmanagement leeft niet overal even sterk. Misschien omdat niemand klachten prettig vindt ? Toch kan je klachten ook positief bekijken. Klachten leveren gratis advies over hoe onze dienstverlening beter kan.

    Ter ondersteuning van de klachtenmanagers en klachtencoördinatoren organiseren het Agentschap Overheidspersoneel en de Vlaamse Ombudsdienst een netwerk voor klachtenmanagement.

    In dit netwerk kunnen collega’s onderling ervaringen uitwisselen en inspiratie vinden, kennis maken met instrumenten of systemen van andere entiteiten. Op deze manier slagen klachtenmanagers erin om ook hun omgeving de waarde van een stevig klachtenmanagement te doen inzien, want door slim om te gaan met klachten, werkt u aan kwaliteit. Een stuurgroep van klachtenmanagers is verantwoordelijk voor het programma.

    Volgende sessie

    Het volgend netwerk klachtenmanagement zal doorgaan in het najaar van 2018. Meer informatie volgt.

    Vorige sessies

    Alle informatie over vorige sessies vindt u hieronder:

    naar boven

    Uitnodiging?

    De uitnodigingen voor dit netwerk worden bezorgd aan alle klachtenmanagers in de Vlaamse overheid. Wij baseren ons op de lijst van klachtenmanagers die beheerd wordt door de Vlaamse Ombudsdienst.

    Bent u een klachtenmanager in de Vlaamse overheid en krijgt u nog geen uitnodiging ? Stuur dan een mailtje naar radek.sidorski@kb.vlaanderen.be (link sends e-mail)

    naar boven

    Interessante links

    Hieronder vind je ‘tips and tricks’ die collega’s klachtenmanagers delen. Concreet en bruikbaar – ook in de praktijk van jouw organisatie.

    Algemeen

    Concrete tips bij het ontvangen van klachten:

    Links naar instrumenten aangeboden door de Nederlandse ombudsdienst aan haar klachtenbehandelaars

     naar boven

    Regelgeving

    2013

    2011

    2001

     naar boven

     

    Ideeën / Meer Informatie

    Heeft u ideeën over een thema voor het volgende netwerk klachtenmanagement, neem dan contact op met radek.sidorski@bz.vlaanderen.be