chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Aangepaste interne dienstverlening Vlaamse overheid

    Welke invloed hebben de maatregelen tegen het coronavirus op de interne dienstverlening van de Vlaamse overheid? Op deze webpagina vind je een overzicht van de aangepaste dienstverlening van Het Facilitair Bedrijf (HFB) en het Agentschap Overheidspersoneel (AgO).

    Voor wie?

    • Je werkt bij de Vlaamse overheid.
    • Je wilt meer weten over de aangepaste interne dienstverlening rond facility en HR.

    Dienstverlening AgO

    Dienstverlening HR

    De HR-dienstverlening verloopt grotendeels digitaal:

    • Rekrutering en selectie: op enkele uitzonderingen na verlopen alle selectiegesprekken en assessments digitaal.
    • Welzijn en mobiliteit: de dienstverlening op het vlak van welzijn en mobiliteit verloopt normaal. 
    • Leren en ontwikkelenalle opleidingen kunnen opnieuw fysiek verlopen. 
    • Personeels- en loonadministratiedeze dienstverlening (inclusief HR-rapportering) ondervindt nauwelijks hinder. Alle dienstverlening, inclusief onthaalgesprekken, kan digitaal verdergezet worden. 
    • In- en uitdiensttreding: onboarding en uitdiensttreding wordt digitaal georganiseerd.
    • Personeelsregelgeving: de juridische dienstverlening loopt digitaal en telefonisch verder.
    • HR-netwerking: de ondersteuning naar de HRBP's vanuit team HR-klant loopt digitaal verder. HRBP's kunnen steeds terecht bij de coördinerende HRBP's voor specifieke vragen gelinkt aan de brede AgO dienstverlening. HRBP-netwerken, HR-infonetwerken en andere netwerkmomenten zoals dialoogsessies verlopen maximaal digitaal via MS Teams. 
    • Diversiteit
      • De dienstverlening in het kader van redelijke aanpassingen en tewerkstellingsondersteunende maatregelen voor personeelsleden met een handicap of chronische ziekte blijft verder lopen. De gesprekken voor de integratieprotocollen verlopen maximaal digitaal, maar gesprekken kunnen fysiek doorgaan als personeelsleden dat expliciet vragen en als de coronasituatie het mogelijk maakt. Extra initiatieven als ondersteuning  om personen met een handicap of chronische ziekte maximaal digitaal te kunnen laten werken worden opgezet (bv. workshops ivm werken met Teams en een tolk Vlaamse gebarentaal).
      • Dienstverlening in kader van werkplekleren en stages loopt verder. Vroegtijdige stopzettingen worden case per case bekeken en waar mogelijk worden alternatieven gezocht.
      • Dienstverlening in het kader van individuele taalondersteuning verloopt maximaal digitaal. 
    • Communicatie: normale sensibiliserings- en communicatieacties verlopen allemaal digitaal via Vlaanderen Intern

    Contact