chat-altchatcrossloginquestion-circlesearchsmileystarthumbup-downwarning
Vlaanderen
Contacteer ons
    Terug naar overzicht Stuur een e-mail

    Stuur een e-mail naar 1700, de informatiedienst voor al uw vragen aan de overheid.
    U ontvangt een kopie van uw bericht.

    Terug naar overzicht Chat met ons
    Uw chatgesprek wordt automatisch gestart zodra er een medewerker beschikbaar is.
    Even geduld, uw positie in de wachtrij wordt bepaald.

    Vlimpershandleiding: Minister aanstellen

    Met deze handleiding kun je als dossierbehandelaar een minister invoeren in Vlimpers.

    Vlimpersscherm 1: Persoon toevoegen

    Ga naar Personeelsbeheer > Persoonsgegevens > Persoonsgegevens > Persoon toevoegen

    Voeg de persoon toe als een niet-werknemer.

    De persoonsgegevens worden identiek ingevoerd zoals bij een gewoon personeelsdossier (Zie Vlimpershandleiding: Aanstelling niet werknemer).

    Vlimpersscherm 2: Functiegegevens

    Ga naar Personeelsbeheer > Functiegegevens > Functiegegevens

    De functiegegevens worden identiek ingevoerd zoals bij een gewoon personeelsdossier (Zie Vlimpershandleiding: Aanstelling niet werknemer). Enkel de velden die verschillend zijn worden hieronder besproken.

    Tabblad Salarissen

    1: <Feestdagenrooster>: geen

    2:<Gerechtigheidsgroep>: VO_CONTR (contractueel)

    Tabblad Vo Specifieke gegevens

    1: <Wervingsreden>: minister

    2: <VO Statuut>: bij wettelijk statuut minister

    Dossier moet zeker op Mon gezet worden.

    Vlimpersscherm 3: Afwezigheidsmutatie


    Bij invoer afwezigheidsmutatie:
    Voer verlofopname in vanaf aanstelling: MIN

    Opgelet: De afwezigheid MIN moet actief zijn tijdens de volledige actieve loopbaan van de minister. Bij verlenging van de legislatuur, gelieve de einddatum afwezigheid ook aan te passen.